Living on the edge

Har fått en del klagomål om den dåliga uppdateringen, men tyvärr är  bloggmotivationen är på botten just nu. Motivationen försvann någon gång i samband med att min älsklingscykel blev stulen, och det blir inte bättre av att värdmorsan är på Hawaii (dvs inget internet) så måste skriva alla inlägg från mobilen. Men men! 

Idag var det meningen att jag skulle göra ett nytt försök att ta mitt jävla körkort. Eftersom Keegan gjort provet så visste han hela test-rutten (olika rundor är överskattat) och därför åkte vi iväg igår kväll för att träna och på så sätt minimera risken att misslyckas med uppkörningen ännu en gång. 

Värdfarsan är just nu lite grinigare än vanligt eftersom han måste ta hand om ungarna själv medans frun är på Hawaii och softar i en vecka, så innan vi drog iväg lät det typ såhär:
 
- Har ni tillräckligt med el för att ta er dit med elbilen?
- Jarå, får vi motorstopp får du väl hämta oss haha. 
- Nej, det gör jag verkligen inte! 
- Haha...
- Seriöst, jag kommer bli lack om ni ringer mig ikväll och berättar att ni fått motorstopp. 
- Jaja, hej då! 

Därför var man hyffsat svettig när mätarn visar 13 miles kvar i tanken och vi har 13 miles hem. Till och med Keegan som inte hetsar upp sig i onödan konstaterar att "Nej du Erik, det här är fan inte bra". Slutar med att vi krypkör i 30m/h på motorvägen för att tillslut lyckas ta oss hem med 1 mile kvar i tanken. Living on the edge. Låter inte så farligt, men jag har sett småbrorsorna råka ut för värdfarsans vrede och det är ingenting jag önskar min värsta fiende, så lite nojjig va man. 

Så idag skulle jag alltså ÄNTLIGEN klara det där jävla provet. Dock verkar det inte va menat att jag ska ha körkort, för när vi kommer dit så får vi veta att mitt Visa går ut inom 60 dagar och att jag därför inte kan ta körkortet. Bara att åka hem igen alltså. 

Åkte istället hem till Keegan och lira landhockey. 

Keegan fick offra sig i målet så att jag kunde få löda från garageuppfarten. Han kommer förmodligen vakna upp med en förkylning med tanke på hur mycket det ven runt huvudet på honom. Ett skott, två mål. 

Jag har i några veckor försökt styra ihop ett bra beachhäng med grabbarna i laget. Dock har det alltid varit fullt med matcher på helgerna eller att någon inte kunnat och vi därför ställt in. Men den här helgen, när Ekans familj kommer till San Diego och jag ska spendera hela helgen i LA, DÅ ska styr de såklart ihop en heldag med beachvolley-turnering, bio och fest på kvällen. Fattade man ju. Dock kommer det bli magiskt att träffa familjen igen och har beställt en feeeet lösgodispåse som förmodligen kommer väga upp för både strandhänget och festen. LADDA!!


Dagens citat kommer som vanligt från Lill-Erik. Eftersom värdmorsan är borta så känner jag ett visst ansvar för att hjälpa värdfarsan med att hålla ungarna i schack. Som tur är så är Lill-Erik lika mysig som jag så han kryper oftast ner i famnen när man kollar på TV och sen är han nöjd. Så idag när han ville spela landhockey så bad jag honom istället att hämta filten så vi bara kunde softa och kolla TV. Erik tappar direkt och springer iväg för att hämta filten. Tvekar dock eftersom övervåningen är helt nedsläckt. Ni som läst tidigare inlägg vet att jag och Lill-Erik tränat på att vara i mörker för att inte bli rädda trots att rummen är kolsvarta. Övertygar honom därför om att han efter all träning kommer klara det enkelt och då springer han upp. Halvvägs. För att sedan komma tillbaka och besviket säga:

"Nej, jag klarar det inte. Jag är inte redo än."

Förr eller senare kommer Erik våga sig upp på den mörka övervåningen, precis som att jag förr eller senare kommer ta mitt jävla körkort.

Vi är bara inte riktigt redo än. 

Kommentarer
Postat av: Limpish

Fyra sista raderna är ju magiska, hahaha! <3

2014-01-23 @ 14:23:13
Postat av: Morbrodern

Hej surt det där med körkortet , vadå Visa?
Tipps när det gäller cykeln ,nu när du har farsan där släpa med honom till en stormarknad kan han nog fynda någon billig och bra.
Ta hand om familyn dom verkade lite nervösa.
Hare bra vi syns i sommar.

2014-01-24 @ 17:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0