Tjarå boys

Dåligt bloggande just nu. Tur att morsan klivit in och vikarierat för att hålla liv i den (sakta men säkert) döende bloggen. 
 
Det är som vanligt. Vad som händer så slutar det alltid med att mina bästa polare flyttar. När jag gick på dagis flyttade min bästa polare Simon till Småland. När det va dags att kliva upp från dagis till sexårs så valde min dåvarande bästa polare, Patrik, att byta till en annan klass (ett byte som han förmodligen ångrar med tanke på vilken framgång min klass hade på skolgårdens fotbollsplan). Efter högstadiet flyttade nästan hela min kompiskrets till olika delar av Sverige för att gå hockeygymnasium. När Linus förra vintern släppte bomben att han skulle flytta till Östersund och mina andra tre bästa kompisar, Alex, Jesper och Viktor, skulle flytta till USA så kände jag lite att "lämna, eller bli lämnad" och åkte med. Nu är det alltså dags igen. Två av mina bästa polare i laget åker idag till El Paso för att vinna titlar, medans jag stannar kvar. Dock så stannar jag kvar i 20 plusgrader och massa andra vinnare, men ändå. Tråkigt.
 
 
 
Dock var det trevligt att få träffa syrran igen. När vi inte träffats på några månader och eftersom hon bara var här två veckor så höll vi sams nästan hela tiden!
 
 
Igår hade vi ett sista beachhäng med grabbarna innan de åkte. Det var meningen att jag skulle visa en bild på när vi spelade volleyboll, men eftersom Filip tar sån tid med att skicka bilden så får ni nöja er med den här. Fin ändå.
 
 
Ni trogna följare vet hur jag är på matchdagar. Allt annat är liksom oviktigt. Därför brukar jag inte heller kolla upp på läktaren eller få ögonkontakt med fansen bakom målet, eftersom jag känner att det ger otur. Allt som får mig att känna att jag inte är tillräckligt fokuserad försöker jag undvika eftersom att jag tror att det ger otur. Eller, JAG VET att det ger otur. Och i helgen fick jag det bekräftat. 
 
Det var lill-Eriks tur att va matchens knatte och eftersom det var första gången han var det som målvakt så va han inte helt hundra på vart han skulle åka när hans namn ropades upp. Därför hade jag inte hjärta att ignorera honom när han frågar mig och börjar därför prata med honom under lineupen (en av de grejor jag brukar försöka  undvika).  
 
 Efter en period stod det 0-3. Efter två perioder blev jag utbytt. 
 
 
Hörs om några dagar!
 
/#27
 

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Så kan det gå men du måste träna på att bryta förtrollningen.

2014-02-09 @ 09:27:33
Postat av: Tisse

Bästa det Spelar ingen roll vart i världen vi har våra kroppar, i våra huvuden är vi alltid tillsammans.

2014-02-10 @ 04:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0