Inget är som Cordrey Drive

Brottas med en blandning av prestationsångest och motivationssvårigheter inför bloggandet just. Kanske har alla djupa människor rätt.  Författarna, låtskrivarna och dikt-snubbarna. De som säger att man levererar bättre ute i en stuga vid en sjö i en skog. Att man får mer inspiration och kan skapa mer i den där stugan.
 
För när jag satt där i på mitt Starbucks (som inte var ett Starbucks, jag vet) i San Diego helt ensam så flödande fantasin. Det var min skog. Här i Los Angeles county har jag inga skrivar-vibbar. Sen kan det ju bero på att jag landade igår eftermiddag efter att ha sovit 2h det senaste dygnet och att jag hållt igång hela tiden från att jag landat. Eller så är det helt enkelt att jag saknar mitt Starbucks.
 
Annars är Long Beach rätt schysst. Värdfamiljen flyttade in i huset (Import-huset, där 9 av oss importer ska bo) dagen innan vi kom så det ser inte ut som 4048 Cordrey Drive direkt. Men det är klart, inget är ju som 4048 Cordrey Drive.
 

 
Ni som gick med mig i Solna G vet vilken ångest jag hade inför studenten och hur mycket jag saknar gymnasiet nu. Kommer alltid att hävda att alla som längtar efter studenten är idioter. Därför är det med 50% laddning som jag kliver tillbaka till skolbänken imorgon. Blir dock inte riktigt som gymnasiet eftersom jag bara har två lektioner i veckan vilket betyder att jag inte kommer hänga så mycket i skolan utan bara gå på lektionen och sen gå hem. Med andra ord, allt det roliga (hänga med skönt folk i cafeterian) med skolan försvinner  och det tråkiga (plugget) är kvar, men ändå. 
 
Huset jag sitter i nu kommer aldrig bli 4048 Cordrey Drive och California State University Long Beach kommer aldrig bli Solna Gymnasium, men som sagt, jag är laddad, vi kör!

Kommentarer
Postat av: Morbroder

Oj nio snubbar i samma hus , stackars värdmorsan,eller?!

2014-08-26 @ 10:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0