The legs feed the wolf

Blandade känslor igår. Är fortfarande så jävla less, så tänker inte gå in på detaljer. Men från och med nu hatar jag fan bilar, vägar och allt som har med körtkort att göra. De kommer inte bli av med mig dock. "Ramla sju gånger, res dig upp åtta", som man brukar säga. Har ännu inte berättat detta för morsan. Inte för att jag tror att hon skulle bli sur, snarare tvärt om. Det är en av anledningarna till att hon knappt fick vara på plats på mina matcher de senaste åren. För varje gång jag gör en dålig match eller släpper in ett billigt mål får en att känna sig som en liten (dålig) unge genom att säga typ "Ååh jag tyckte så synd om dig när du stod där och målen fortsatte ramla in". Jag tar hellre en utskällning i såna lägen. Älskar dig dock, morsan.
 
 
Kvällen avslutades dock bra. 
 
En sak man måste göra som svensk i USA är som sagt att gå på baseboll. Av lite olika anledningar så har baseboll-matcherna med grabbarna i laget blivit inställda, så igår tog jag och Felix saken i egna händer. Eftersom vi inte hade någon bil (ja, det var därför) så bjöd jag med värdfamiljens barnvakt, Madison, till matchen. Meningen var att hon skulle lära oss baseboll-reglerna, visa oss runt i downtown och hjälpa till när engelskan svek. Det visade sig dock att hon aldrig sett en basebollmatch i hela sitt liv. Downtown? Hon hade aldrig varit där. Blev ändå en trevlig kväll och innan jag gjorde körkortsteoriprovet så erbjöd sig Madison att hjälpa mig plugga ifall jag inte skulle klara provet första gången. Det löste man ju på en bra sätt.
 
 
Eftersom varken jag eller Felix badar i pengar så blev det de billigaste biljetterna på hela arenan ($12), dock så var det förmodligen det mysigaste platserna också. Slutade med att vi satte oss på gräset och slängde upp fötterna på stolarna framför. Fick lite flashbacks från när jag och Tobbe brukade ta med oss solstolarna och sätta oss uppe på Skinnaråsens kulle på division2-matcherna hemma i Sverige. Mysigare än så blir det förmodligen inte.
 
För att straffa mig själv efter gårdagens debacel så tackade jag idag nej till skjuts till träningen utan hoppade istället upp och cykeln. Kommer avverka de 4km på cykel resten av veckan. Ett sätt att väcka mig själv och visa att jag inte accepterar mer misslyckanden och samtidigt få lite extra träning. "The legs feed the wolf", som Herb Brooks säger, i en av världens kanske bästa filmer. 
 
Nu sitter jag på Starbucks och laddar ner film i väntan på träning. Till höger sitter två militärgubbar och snackar gamla minnen. Hade helst av allt velat sätta mig vid deras bord och lyssna på historier hela dagen. Istället lackar jag på min dåliga engelska, tar en klunk av mitt kaffe och fortsätter ladda ner film i väntan på träning. Hörs.
 
/#33
 
 

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Ursäkta en trögskalle men jag begriper inte vad det är som suger.Är lillErik fortfarande sjuk,är det svårt ätt köra bil, hackar språket går det halvknackigt på träningarna förklara.för övrigt tycker jag att barnvakten ser rar ut.

Svar: Haha jag gjorde körkortsteoriprovet, men missade med 1 poäng!!!
Erik Eidissen

2013-09-25 @ 05:28:54
Postat av: Huge fan

Sick blog man! Locking forward to the 4th

2013-09-25 @ 06:28:54
Postat av: uring

Påt igen .bit ihop
.Gnaget slog Tabletterna i gävle med 2-1 på straffar.Vackra stolta AIK

Svar: Det är såna nyheter som får humöret att vända!
Erik Eidissen

2013-09-25 @ 21:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0