"That´s how love works"

Vanligtvis brukar jag vakna av att det är ljust i rummet någon gång runt 10. Imorgon står dock klockan på ringning redan kl 08.30. Derbydags. Matchstart 10.00. Eftersom vi ännu inte fixat en ordentlig rauter så måste jag cykla ner till Starbucks för att se matchen. Inte riktigt som att stå på norra, men det é ju som det é. 
 
Imorgon drar värdfamiljen till Las Vegas för att roa sig i fem dagar. Själv platsade man tydligen inte och blev istället hastigt och jävligt olustigt, hundvakt. Eller förlåt, djurvakt. Utöver hunden ska jag göda grisen, fiskarna, sköldpaddorna, och sist men inte minst, hästarna. För att göra det hela ännu svårare så ska varje hästkrake ha olika sorters käk. En ska ha packat hö, en ska ha mjukt hö (bortskämda överklass-hästar!?) och en annan ska ha nån form av pellets. Klarar jag av att hålla liv i hela gänget så klarar jag fan vad som helst. Fortsättning följer.
 
Jag kunde ha valt att slippa vara djurvakt, men då hade Miguel (hus-alfen) vart tvungen att bo här och med tanke på våra kommunikations-svårigheter så kände jag att det kunde bli lite väl stel stämning vid middagsbordet och valde därför att anta utmaningen och själv försöka hålla alla djur vid liv. Vi får se hur det går. Om det mot förmodan skulle skita sig så är det väl inte värre än att vi får käka hamburgare i några veckor framöver...
 
Laget börjar se bättre och bättre ut. Igår anslöt Keegan Evangelista, han är schweizare (orkar inte googla stavning) vilket gör att vi nu är fyra européer. Det ryktas också om att en ryss till ska in innan Kaliforniens stolthet shoppat klart för den här gången. Hoppas. Team Europe växer sig sakta, men säkert, starkare.
 
Besviken på mig själv att jag inte levererar veckans citat som jag borde, men kan ge er ett idag. Veckans citat signeras femåriga Erik (igen), som efter att jag bränt teoriprovet hånat mig hela kvällen, men tillslut får lite dåligt samvete...:

"We making fun of you failing the drivers test, but you know that it´s out of love. That´s how love works". 
 
Det är så kärlek fungerar.
 
//Kolmården

Kommentarer
Postat av: Morbroder

Tänker du att burgarna ska göras av hästskötsel el. gris? Du får passa dig så att inte värdfamiljen översätter den här texten då blir det nog ingen mat överhuvudtaget inom överskådlig tid.

2013-09-26 @ 17:20:15
Postat av: Morbroder

Ojdå nu blev det fel hästskötsel skall vara hästskött. heja Djurgården

2013-09-26 @ 17:24:02
Postat av: uring

Djurgårn nästa Ekan (skansen)

2013-09-26 @ 18:02:34
Postat av: Anonym

! Så får du inte ens skriva på skoj!!!!! Jag gillar djur.. /anonym

Svar: Haha upp med nivån!
Erik Eidissen

2013-09-27 @ 07:06:29
Postat av: Morbrodern

Du anonyma jag gillar också djur, men vad jag skojar eller inte skojar om är det inte du som avgör!!

Svar: Hahahah dålig stämning på bloggen....
Erik Eidissen

2013-09-27 @ 17:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0