Står inför ett svårt beslut

Klockan är nu 11.30 på kvällen och det har som vanligt varit en ganska lugn dag. Jag och Felix passade idag på att dra ut med "the mule" (jag vet, engelska är bannlyst i bloggen, men jag vet verkligen vad man ska kalla den på svenska) när grabbarna var i skolan och kunde därför trycka på lite extra i kurvorna. Kul. Sen drog vi ner till rinken och körde lite allmis och när vi sen såg att tränaren också var där så gick vi upp i gymmet för att visa att vi inte tänker sitta på bänken iår. Hoppas budskapet gick fram. Idag träffade jag också nya barnvakten för första gången. Försökte va så skön som det går med min knackiga engelska, men tror inte jag tjänade några bonuspoäng hos henne.
 
Har aldrig sett en hel amerikansk fotbollsmatch i hela mitt liv, men eftersom NFL-kanalen är på dygnet runt i köket och jag har sett fjortontusen inför-program så ska jag erkänna att jag är en aning laddad inför premiären imorgon. Finns dock ett probem. Jag har inte valt något favoritlag.
 
Vissa av er tänker nog nu att "sluta få det att låta som att det är värsta grejen". De personer som tänker så är samma personer som byter favoritlag när Zlatan byter arbetsgivare eller när Chelsea vinner ligan. Jag är inte en av er. Väljer jag att börja följa San Diego Chargers så kommer jag inte lämna dem trots att det inte vinner en match på fjorton år. Därför står jag inför ett väldigt avgörande beslut.
 
Avgörande faktorer i valet av lag:
 
Populäritet: Det tråkigaste som finns är att hålla på ett lag som varenda jävel håller på. T.ex så finns det fler Manchester United-supportrar i Asien än vad det finns Everton-fans och det är så vidrigt att jag vill gnaga sönder mina handleder. Plast hela vägen. Däremot får laget inte vara fööööör oälskat för då visas tydligen inte matcherna på TV. San Diego Chargers har tydligen det problemet. Eftersom laget inte säljer ut arenan på matchdagarna så avskräcks TV-bolagen från att sända dem för att det är oroliga för dåliga tittarsiffror. Ska man följa ett lag så är det en ganska viktig detalj att man faktiskt kan följa dem.
 
Kvalité/Antal showare: Jag åker hellre till Nationalarenan och ser AIK förlora varenda match en hel säsong än att tvingas följa brutalt osexiga Gefle IF. Ska man orka stå ut med laget en hel livstid krävs det lite show och finlir. Gärna en helkroppstatuerad svart Quarterback som gärna sågar med och motspelare.
 
Logga/Färger: Enligt mig en av de viktigaste kriterierna. Ett snyggt klubbmärke är A och O om man ska kunna gå runt i lagets kepsar och tröjor. Tar hellre tio titellösa år med Oakland Raiders än att glida runt med en delfin på kepsen. 
 

Med hjälp av dessa kriterier har jag lyckat solla bort alla lag i NFL förutom tre. Kvar står:
 
San Diego Chargers: Borde egentligen vara det självklara valet eftersom jag bor i San Diego. När folk om tio år frågar varför man håller på dem vill man kunna säga "Jag bodde där som tonåring och sen dess har jag varit fast". Ett minus är som sagt att de dåliga publiksiffrorna gör att laget inte alltid visas och framförallt inte på måndagar (bästa sändingstid). Dessutom fult märke.
 
New York Jets: Min värdfarsa är ett maniskt Jets-fan så jag väljer jag Jets kommer jag vara mest insatt, min lag kommer aldrig bli bortprioriterat här hemma ifall matcher krockar och dessutom har de en hyffsat cool logga. Dock så känns det lite för mainstream att hålla på ett lag från New York. Men jag vet inte. Ett minus (men samtidigt ett plus) är att de tydligen är bedrövligt dåliga, men min värdfarsa menar att väljer man att börja hålla på Jets nu, genomlider 20 år av bedrövelse och sen när dagen kommer när man till slut vinner superbowl och man kan säga att man hängt med alla år i träsket, då kan man fira på riktigt. Det ligger nått i det han säger. Han förklarade sin hängivenhet på ett klockrent sätt: "Att följa Jets är som att kolla på en bilolycka längst med bilvägen. Man borde inte göra det för det är folk som ligger blödande och det är bedrövelse överallt,men ändå så saktar man in för att kolla varenda gång."
 
Oakland Raiders: Nästan enbart pga deras brutalt coola märke och den stilrena svart/vita dressen. Dessutom är det ett lag från Kalifornien så om jag ska va lite lokalpatriot,men inte väljer Chargers så är Raiders en bra kompromiss. 
 
Som sagt, ett svårt val som måste göras. Har ca 18h på mig att bestämma mig. Premiär imorgon alltså, ladda!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad är det här Ekan?!?! Varför finns inte ravens med på din lista?! Gaaad deemmit, måste jag lära dig allt?!

Svar: Haha övertyga mig!
Erik Eidissen

2013-09-09 @ 23:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0