Smekmånaden är över

Lill-Erik var magsjuk igår. Magsjuka är den absolut värsta sjukdomen som finns. Går hellre runt i 44 graders feber än att ligga hemma och spy. Därför så lämnade jag i princip bara rummet när jag var tvungen att åka på träning. Är någon magsjuk i mitt hus så är det fan allvar. Såhär såg det ut hemma på F9 när morsan och syrran var magsjuka. Jag och farsan tog det ett steg längre och gled runt med de här tills att faran var över. Med lyckat resultat.
 
Idag känner sig Erik dock bättre,så förhoppningvis är faran över för den här gången. 
 
Andra dagen i USA drog jag och värdfarsan iväg och köpte en telefon (detta var innan jag visste att det bara var att gå in i en telefonaffär och fråga efter ett simkort för att slippa köpa ny mobil). Jag var inte helt nöjd med att tvingas lämna min kära iphone, men kände att "det finns inte så mycket att göra än att gå skilda vägar" och därför gav jag verkligen min nya amerikanska SKITMOBIL en ärlig chans. Trots att jag varken kunde spela Ruzzle, ta kort eller ha väckarklocka, så krigade jag mig vidare. Fram tills idag. 
 
För mitt under genomgången med en morgongrinig tränare så plingar mobilen till i ett dödstyst omklädningsrum. Tränaren kollar ut över rummet... "IF I HERE THAT PHONE AGAIN IM GONNA FUCKING BREAK IT". Med bultande hjärta sträcker jag mig fram till mobilen (så osynligt jag bara kan) och stänger av ljudet. Tror jag. Men minuten senare plingar det till. Igen. Ser framför mig i huvudet hur tränaren kliver fram och skickar mobilen i betongväggen, men antingen hyperventilerade han innerst inne, men lät det passera, eller så hade jag bara gurre vid min sida för som tur var uteblev reaktionen. 
 
Denna händelse var dock droppen som fick bägaren att rinna över så idag åkte jag och spontanköpte ett simkort till mig gamla härliga iphone. Som såklart var låst till tele2. Fattade man ju. Bara att göra som vanligt vid nödsituationer. Ringa morsan. Så förhoppningsvis löser hon problemet under morgondagen, annars vet jag inte vad jag gör. 
 
En grej till. Från och med nästa inlägg kommer jag att publicera mina blogginlägg på Webbsporten.se också. Jag känner att vi har byggt upp en jävligt skön och avslappnad stämning här på bloggen och förhoppningsvis ska det fortsätta vara så och inte förstöras av att en tredje part ska vara med och leka. Dock kan det bli så att jag i fortsättningen ibland väljer att använda lite mer korrekta ord, kanske en och annan parantes mindre osv. Säger inte att det blir så, men kanske.
 
Imorgon när jag vaknar kommer gulddrömmen antingen vara borta eller också så kan vi börja planera segerbanketten. Framåt stolta AIK! Kööööör!
 

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Vänta lite nu , blir det som vanligt eller blir det inte som vanlig menar du att jag precis när jag har börjat fatt hur det här gå till skall behöva lära mig något nytt igen ,hu va jobbigt. Men det skall nog gå ,mig slipper du inte.

Svar: Haha det blir precis som vanligt! Jag kommer ha kvar den här, men kommer skriva på webbsporten OCKSÅ!
Erik Eidissen

2013-09-23 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0