Sista dagen på semestern

Igår hade vi vårt första möte med laget. Ägaren och tränarna surrade om vad som förväntades av oss, hur upplägget de närmsta veckorna såg ut och lite övrig info. Sen var det lite julafton-feeling när man fick komma fram och få all utrustning. Jackor,tröjor,pikétröjor,handuk, väska osv. Jänkarna tyckte att två meter långa Felix skulle ha en XXL-Piké. Jag och Felix var mer tveksamma, men han växer nog i det där tältet förr eller senare. Det var lite oklarheter ifall vi svenska räknades som "rookies" eller inte, men eftersom vi spelat juniorhockey tidigare så räknades vi tydligen som veteraner. Det är en ganska viktig detalj för tydligen får rookiesarna göra en del grisiga saker. T.ex. Tränaren berättade att vi skulle delas in i städgrupper där en grupp varje vecka har ansvar för att städa omklädningsrummet. "Och ni veteraner ska också städa! Eller ah, iallafall se till så att rookiesarna städar..."
 
Idag var sista lediga dagen innan trainingcamp drar igång imorgon. Den spenderades med lite shopping (nu blir det tjejbloggs-stuk igen). Först var vi till två feta hockeyaffärer. Jag köpte två nya stickor (behövde dock bara betala för en! Antingen charmades kassören av vår svenska dialekt eller så gjorde han ett misstag som kostade honom 90 dollar). Lillebrorsan som är fem år har redan bestämt sig för att bli målvakt. Dock så är han så liten att det (fram tills idag) inte funnits kombinat i hans storlek,så han har fått nöja sig med ett utespelar-axelskydd (hård grabb), men idag tjänade jag lite pluspoäng hos familjen genom att fråga efter det minsta kombinatet i affären och efter ett samtal till Sal senare så åkte jag hem med två klubbor och ett mini-kombinat.
 
Resten av dagen spenderades i poolen och nu ligger jag här och laddar för en ny säsong. Hela helgen är fylld med massa ångestframkallande fystester, men överlever jag bara dom så tror jag det här kommer bli jävligt bra.
 
Nu hoppar jag som fan mellan ämnen,men måste bara klargöra en sak: Jag ser mig själv som VG-kille när det gäller det svenska språket. Inget supergeni, ingen dyslektiker, men ändå över medel (får man tycka så?).  Dock är det en del av det svenska språket som jag ALDRIG kommer att förstå. Trots att jag verkligen försökt fatta så är det helt tomt när jag ska försöka komma fram till om jag ska använda DE eller DEM. Det är alltså HELT omöjligt. Därför använder jag alltid DOM (om jag inte är 100% säker) och kommer att forsätta göra det tills någon pedagogisk person med mycket tålamod förklarar exakt vad som gäller. Så, nu vet ni.
 
Är inte helt bekväm med min nya mobil som bland annat vill byta ut mina svenska ord mot engelska i varje sms. Blir inte bättre till mods när jag ringer Dogge (bor i Florida) och får höra att han utan problem använder sin svenska mobil med ett amerikanskt abonnemang. Men "det e ju som det e"!
 
Forsätter försöka få upp bilder i bloggen,men har ännu inte fått tag i VD Isabelle Carlsson. Svarar hon inte på facebook inom de närmsta 48h så funderar jag på att efterlysa henne.
 
Anders Svensson är ett jävla geni och det har jag alltid sagt. Sen att det kommer massa folk och hyllar honom NU,men som alltid annars hånat honom, det gillar jag inte. VM-drömmen lever tack vare Anders,tack Anders!
 
I USA har dom en egen fil som de kallar "express-lane", där får man bara åka om man är fler än en person i bilen. Smart grej som lär göra att folk sam-åker mer, vilket förbättrar miljön. Varsågoda Miljöpariet.
 
Slutligen: Jag har lagt märke till att antalet unika läsare per dag ökar varje gång jag skriver ett nytt inlägg. Det måste betyda att ni läsare berättar för varandra att ett nytt inlägg har kommit ut och att därför läsarantalet ökar just dom dagarna. Sånt måste hyllas,tack som fan för det!!
 
Nu ska jag försöka sova för imorgon början äntligen säsongen 2013/2014! 
 
/Upp och dansa

Kommentarer
Postat av: VB

De använder du dör du kan byta ut ordet mot jag. Typ: de skulle till stranden kan lika gärna vara jag skulle till stranden. Dem använder du när du kan byta ut den mot mig. Tex: de skulle till stranden med dem kan lika gärna vara de skulle till stranden med mig.

De används i regel, men inte uteslutande, oftast i början på meningarna och dem i slutet.

Varsågod att fortsätta trolla med svenska språket gubben, nu vill jag att du använder det också!

Svar: Hahahaha tack,jag testar! Utvärdering om en vecka?
Erik Eidissen

2013-09-09 @ 11:14:19
URL: http://txforever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0