"No no, I live here!"

Efter helgens urladdning var vi idag träningslediga. Meningen var att jag skulle hoppa upp på cykeln och trampa in till stan och bara kolla läget. Riktigt så blev det inte.

 

Cykeln står parkerad i ett stall och när jag rycker upp stalldörren drar larmets moder igång över hela området! Det är alltså inte ett litet gulligt billarm som drar igång utan det vålds-tjuter ur fyra högtalare uppe på taket. Panik-ringer både Sal och Lisa, men ingen svarar ju såklart. Skickar iväg ett upprört sms till Lisa samtidigt som Tucker får för sig att det är ett inbrott på G och börjar skälla för att försäkra sig om att precis ALLA grannar fattar vad som är på gång. Och mycket riktigt så kommer första grannen nedspringande med sin egen hund i koppel. Försöker (till ljudet av larmet) förklara för det mycket skeptiska grannen att jag inte är en inbrottstjuv utan att jag spelar hockey i stans hockeylag och bor hos familjen LaCorte. När jag inte tror att det kan bli värre hör jag ljudet av en helikopter samtidigt som jag får ett sms: ”The police and fire department will come so make sure you have identification”. I det läget var jag nära att bryta ihop. Löper upp till huset samtidigt som jag i huvudet försöker komma på hur jag ska lägga upp snacket med de amerikanska snutarna, en precis när jag är uppe hör jag hur larmet tystnar. Ser sen att jag fått ett till sms av Lisa som förklarar att hon bara skojade om poliserna. Sjukt kul. Verkligen.

 

Efter den traumatiska händelsen var jag inte lika cykelsugen längre så gick istället upp till huset igen (var tvungen att ta en dusch också) och nu ligger jag och inväntar Monday Night Football. San Diego Chargers, mitt lag (japp, det blir det lokala laget som jag ska jobba in resten av min livstid), ska ut och veva. Av vad jag har hört av det två timmar långa för-snacket så kommer det bli en lååååång kväll för grabbarna, men vi får se.

 

Hörs!

 

/”No no,I live here!”


Kommentarer
Postat av: viktor

hahahahahaahahah

2013-09-10 @ 06:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0