MDMH

Började skriva ett inlägg igår, men var så gripande jävla trött att det  helt enkelt inte gick att fortsätta. Gör ett nytt försök idag.

 

Igår hann jag med en hel del. Dagen började med is 07.15 (varför!?) och följdes upp av löpning på stranden. Stranden ligger nedanför höga klippor så för att alla strandsoftare ska kunna ta sig ner så finns det evighetslånga trappor ungefär var tvåhundrade meter längst med stranden. Tränaren tyckte såklart att det var ett perfekt träningsverktyg så där plågades vi upp och ner. Tydligen hade han vaknat på fel sida för när vi var klara (trodde vi) var det bara att göra om allting igen. Så idag känns benen värre än efter en inlineshockeydag med de sista showarna. TUNGT.

 

Har tjatat efter att få surfa sedan dag ett så efter löpningen stannade jag och två grabbar från laget och hade en liten surflektion. Kände mig som ett barn (när föräldrarna putar fart på gungan) när båda två stod på varsin sida av mig och skjutsade fart för att jag lättare skulle komma upp på vågorna. Det var svårt, men kul som fan och efter 44 misslyckade försök så stod jag tillslut upp. Magisk känsla. Bra att grabbarna hade bra tålamod.

 

Efter surfingen drog vi till en pizzeria där Drake för dagen jobbade (börjar bli en söndagstradition, gratis också). Där släpper han bomben att han har fyra biljetter till LA Kings – Phoenix så det var bara att hoppa in i bilen och gasa upp till LA för att kolla min första NHL-match någonsin. Bara en träningsmatch, men ändå bra med folk och coolt som fan var det. Men när powerplayen är ”sponsrade” av företag och det på läktaren står betalda klackledare, får det mig att spy lite inombords. Hellre ett halvfullt Vilundaparken med Leffe som säljer sittdynor för en tjuga än att ha en snubbe framför mig som säger åt mig när jag ska jubla och klappa händerna. Usch.

 

Idag har vi en välbehövlig vilodag. Jag tog mod till mig att gå ner till stallet för att återigen försöka hämta ut cykeln. Lättnaden när jag knappar in koden och det pipande ljudet slutar, går under rubriken ”lycka i vardagen”. Så nu ska jag bara försöka hitta cykelpumpen innan jag ska börja trampa in mot stan.

 

Min tvillingsyrra pluggar till Make-up Artist (typ) och nu behöver hon er hjälp för att vinna en tävling!! Så ni som är vän med henne på facebook (ni andra kan hoppa till nästa stycke): Efter att ni läst klart det här blogginlägget går ni in på hennes profil, klickar på bilden med brunetten och gillar bilden! Det var typ det.

 

Ps. Ekan har fått flytta in i omklädningsrummet. Ds

 

//”AND WE HAVE MCDONALDS POOOWERPLAY”


Kommentarer
Postat av: Anonym

Märks att du spenderat alldeles för lite tid i Vilundaborgen på sista tiden.... 20 spänn för en dyna...

Svar: !? Någon måste avgå
Erik Eidissen

2013-10-03 @ 08:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0