Labor Day

Som sagt så händer det inte så mycket spännade nu innan showen drar igång, men jag passar ändå på att skriva ett kort inlägg nu när jag för en gång skull har internet. 
 
Idag har varit en rätt lugn dag som började med lite tv-spel med Felix som sov över natten till idag. Varken jag eller Felix har tidigare varit skjutspels-entusiaster, men efter de senaste dagarna är det inte omöjligt att vi tar en "måndagshals" (Måndagshals: När du på måndagsmorgonen känner dig sjukt trött på livet och därför drar till med "halsont" för att slippa skolan och eventuell träning för att sedan vara fit for fight på tisdagen) när det vankas roadtrip och istället känner ett stort COD-lan. Vi får se. 
 
Efter tv-spelandet åkte vi lite fyrhjuling i bergen och badade för att sedan avsluta dagen i ishallen med att spela en "pic-up game". Pic-up games är matcher som alla som är 18 får glida ner till och spela. Kul grej, men som målvakt är det halv-B. Grejen med lallar-matcher är att utespelarna kan åka runt och va lite sköna, göra långa dragningar och lägga flippmackor längst blålinjen. För oss målvakter betyder det oftast att tre spelare kommer mot dig och sedan passar pucken mellan sig tills du blivit tillräckligt bortgjord att det bara är att pissa in pucken i mål. Kul för dom, rätt värdelöst för oss. Dock kul och bra att vara på is innan de riktiga träningarna drar igång, så ska inte klaga. (För alla är dock inte pic-up matcherna så obetydliga. Efter ett antal felpass och dåliga beslut i rad så slutade det med att vår tränare blev så less på sig själv att han drog av klubban i två delar mot sargkanten. Efter det utbrottet kommer jag tänka till en extra gång innan jag går ner bakom målet och är "lite skön" med klubban den här säsongen). 
 
Annars är det rätt lugnt här i södra Kalifornien. Har gjort en mur av stolar för att slippa bli väckt av Arnold kl 06.00 imorgon bitti. Förra muren rev han utan problem. Fortsättning följer.
 
Dagens läsarfråga: Är Mesut Özil en ödla eller en människa? Hårfin gräns.
 
/8

Kommentarer
Postat av: Arne Mahooney

Sköna inlägg - världsklass att följa dina äventyr i bloggen. Efterlyser dock bilder!! Ladda upp bilder så slipper du skriva så mycket... :-)
Kör hårt!

Svar: Efterlyser min trognaste läsare bilder så är det inget snack om att bilder ska upp. Dock är jag bedrövlig med datorer så har ingen aning om hur man gör. Kollar upp det med VD,Isabelle Carlsson.
Erik Eidissen

2013-09-04 @ 11:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0