Hungriga vargar jagar bäst

Torsdagens inlägg resulterade faktiskt i ett läsarrekord! Hela 44 stycken klickade sig in på Gulls nr8 och det gör mig jävligt glad. Förmodligen var det för att jag hypade på twitter och fotbollsstjärnan Jennie Nordin bjöd på en retweet, men ändå. Nu jagar jag Blondin-Bella och hon vet om det.
 
 
Idag var det tänkt att vi skulle ha ett fett grillparty nere vid hästarna, men det slutade med att några grabbar från laget kom och kollade boxning i TV-soffan. Det var också rätt soft dock. För att slå ihjäl tiden fram tills matchstart (säger man så i boxning?) tänkte vi ta en runda med Mulen. Dock använde redan Miguel den. Jag vet sen tidigare att han har begränsade språkresurser, men det var svårare än vi trodde att riva språkbarriären. Efter att vi (på spanska/engelska) bett honom att få köra själva körde han först upp oss till huset, sen ner tillbaka och när budskapet fortfarande inte gick fram så plockade Drake fram googletranslate och då äntligen kopplade Miguel. 
 
Det har en förmåga att alltid skita sig när jag ska ta med polare till ställen där jag verkligen inte vill att det ska skita sig (senast var i somras när försöket att hålla en lagom ljudnivå lyckades bra tills att en ambulanshelikopter kom dånandes mitt i natten och väckte hela Möja). Idag höll det på att skita sig igen när vi gasar runt med Mulen (som uppenbarligen inte var gjord för fyra hockeyspelare) och den plötsligt stendör mitt på vägen. Kände att det kunde bli halvdålig stämning om Sal skulle bli tvungen att komma och börja mecka klockan åtta en lördagkväll, men som tur va så puttrar den igång efter att fått vila i några minuter. 
 
Utan att låta som en divig snorunge så sa både sportchefen och tränaren innan säsongen att jag var värvad som förstemålvakt. Men jag är inte lika säker längre. Först får jag nummer 33 kastat i ansiktet och idag kom nästa prestigeförlust. Tränaren har ännu inte gett oss tillgång till omklädningsrummet med motiveringen att "sitta där är inget man ska ta för givet, det ska man förtjäna". Idag fick dock mer än hälften av veteranerna flytta upp in. Dock inte 33an. Kan trösta mig med att ingen annan målvakt fick flytta upp heller, men ändå.
 
Blir ett kort inlägg idag för klockan står på ringning redan klockan 05.30 imorgon. Enda ljusglimten i den starttiden är att "strandfys" står på schemat och det ska inte underskattas.
 
 
/Hungriga vargar jagar bäst

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Jag tror inte att de räcker med hela Möja,snarare halva skärgården men ändå heja Erik.

Svar: Haha fan va dålig stämning...
Erik Eidissen

2013-09-16 @ 05:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0