Händelserik dag

Sammanfattade de två senaste dagarna i ett svin långt blogginlägg,men när jag sen skulle publicera så försvann allt. Orkar inte skriva om, men ni missade inte så mycket egentligen.Väcktes klockan 6 på morgonen av att Arnold (grisen som bor på balkongen) panikgrymtade (?) och vägrade sluta. Efter att jag i ca 10min ignorerat och försökt intala mig själv "han är bara en gris" så gick jag tillslut upp och kollade vad fan det var frågan om. Anledningen till att Arnold var lack var att det hade läckt från ett vattenrör och halva balkongen var fylld med vatten. Jag berättade om vattenincidenten för Sal som skickade vidare problemet till husalfen Miguel (om jag inte berättat om honom så kommer det i ett annat inlägg) som nu har åtgärdat problemet. 
 
Igår var det meningen att jag och Felix skulle ha en soft dag på stranden, men det kunde vi ju glömma. Som vanligt när jag är ute och vevar så går jag mer på känsla än på planering, och så också igår. Vi satte oss på cyklarna, kollade på kartan, uppskattade sträckan till ca 9km och därefter använde vi oss av uteslutningsmetoden vart havet låg. "Soft" tänkte vi, "då krigar vi oss dit på 30min max."
Efter en timmes trampade hade vi fortfarande inte sett skymten av något vatten och frågar därför en tjej längst vägen. Tjejen säger direkt att "ni är bara 5min ifrån". Eftersom jag redan blivit lurad en gång så förklarar jag att vi tar oss fram via cykel, inte bil. Trots det så säger hon att det fortfarande bara är 5min till havet. I det läget borde jag ifrågasatt hennes lokalsinne, men inte fan gjorde jag det.
 
Efter en halvtimme till börjar vi undra om hon verkligen hade koll på vart havet låg. Efter 2h förstod vi att vi blivit lurade. kl 5.00 når vi äntligen stranden. 30min blev hastigt och jävligt olustigt 4h. Efter ett efterlängtat bad i havet så är det dags att ta sig hem. Eftersom vi inte hade en aning om vart vi var någonstans var det uteslutet att cykla hem. Därför ringer vi Felix värdfarsa som frälser genom att komma och hämta oss.
 
Motgångarna var inte slut för dagen för när vi står och väntar på får frälsare så stormar det fram en snut ur sin bil som förklarar att det "varit problem på stranden" och att vi passar in på signalement. Han frågar om jag har en svart plånbok i min väska (vilket jag har) och ber om att få söka igenom väskan. Höll på att bryta ihop när han drar fram TVÅ svarta plånböcker ur min väska, men det visar sig att den ena är Felix. I två sekunder var jag säker på att jag skulle få spendera natten med 105kg Craig på kåken, men det löste sig.
 
Precis när vi hämtat oss efter brottsanklagelserna så visar det sig att jag i fem timmar åkt runt med en Black widow spider på styret. Biter detta spindelhelvete dig så dör du inom tio minuter om du inte får motgift (nu tror ni att jag hittar på,men jag har bildbevis på både skorpinjonen och spindeln), men som tur är var så var han snäll mot mig den här gången. Det var den dagen.
 
Hör dagligen magiska citat från amerikanarna så varje söndag hade jag tänkt köra "Veckans citat". Hoppas på så sätt att hålla kvar er trogna läsare några veckor till och det är samtidigt ett sätt att i efterhand komma ihåg alla sköna citat.
 
Ni som känner mig vet att om jag får välja mellan att spendera en natt i Fritzl källare eller en dag på ett barnkalas så väljer jag källaren alla dagar i veckan. Dock så börjar jag nu bli en jävligt bra storebror. Om några timmar är det JAG som ska hänga med Erik in i omklädningsrummet och hjälpa honom på med utrustningen till hans match. Knyta skridskor, knäppa spännen, hjälpa till med att få tröjan över axelskydden.
 
Vilken jävla familjefar. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Arne Mahooney

Världsklass Erik! Jag skrattar så att tårarna rinner!

Svar: Haha tack Arne,det är kommentarerna som gör att jag orkar fortsätta,så fortsätt kommentera!!
Erik Eidissen

2013-09-02 @ 08:35:32
Postat av: Cap

Hör du något soft om collagebasket eller baseball så vet du vart du ska ringa! Knyt kontakter!

/tiltdeluxe

2013-09-03 @ 11:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0