Första dagen på säsongen

Dåligt med inlägg just nu. Ska bättra mig. Igår började campen och det var ingen mysig mjukstart med små-lagsspel och uppknäppta hjälmar. Det började med att vi fick väga oss och kolla fettprocenten. Tur att man körde mer beachfys än löpning i sommar för annars hade det känns halvjobbigt att ställas sig i bar överkropp mitt i det tysta omklädningsrummet och få fettprocenten mätt i armar,ben,mage och rygg. De som hade över 12 i fettprocent hamnade i "fat-club". Eller "de"...Det var faktiskt bara EN stackare som hamnade där, led med honom när han fick ta emot beskedet. Tydligen blir det en del extra löpning för honom. Sen va det dags för bip-test (?), då var man inte lika nöjd över att ha kört mer beachfys än löpning... För er som inte vet så är bip-testet ett konditionstest där man ska springa fram och tillbaka mellan två linjer och det går ut på att hinna mellan linjerna innan det piper. Tror jag hamnade i övre botten, en medelmåtta helt enkelt. Sen var det längdhopp, armhävningar och situps. Där gick det bättre. Det var tänkt att vi skulle köra en vanlig träning, men med kvarten kvar till träning kommer tränaren in i omklädningsrummet med "dåliga nyheter". Det är tydligen noll-tolerans mot tobak, men det sket ju Drake (han med det briljanta namnet jag skrivit om i tidigare inlägg) i. Inte en lika briljant insats som resulterade i att tränaren lämnade kvar puckarna i omklädningsrummet och istället valde att dra igång säsongen med 1.15h skridskoråkning. Laget var halv-glada på Drake efter det hjärnsläppet. När allt var klart drog några i laget och käkade på appelbees. Mysigt. Idag var det uppstigning 05.30 för is för att sen dra till stranden för att köra fys. (Sjukt Kaliforniskt att köra löpningen på stranden), känslan av att få kasta sig i vattnet efter att ha sprungit i trappor med träningsvärk var m-a-g-i-s-k. Nu degar jag i soffan och kollar fotbolls-premiären med värdfarsan. Nej,jag har inte valt lag än. /"I got bad news for ya"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0