Bra försvarsspel vinner titlar

Första tänkte jag bojkotta bloggen idag och helt enkelt skita i er läsare, på samma sätt som ni sket i mig och min läsartävling. Antalet läsare som svarade på frågan var lika många som antalet gånger jag dragit en story för mina lagkamrater utan att engelskan har fuckat upp mitt i. NOLL. Nu får ni det att se ut som att jag knappt har några läsare alls, skärpning eller avgå!
 
Dagen såg ut nästan exakt som gårdagen. Satt på Starbucks och pluggade körkortsteori (hehe) och hade det mysigt. Lämnade cykeln i omklädningsrummet idag och åkte istället hem med Drake. Stannade och åt på Five Guys (rekommenderar det till alla mina svenska bröder i USA) efteråt och nu är jag hemma. 

Jag har inte skrivit så mycket om hockeyn i bloggen, det kan tyckas konstigt med tanke på att det är ju faktiskt anledningen att jag är här. Det beror dock på att matcherna inte börjat än och då finns det inte så mycket att rapportera. Idag började dem rigga upp kamerorna som ska filma våra matcher. Eftersom jag inte var säker på om de filmade eller inte så tog jag det säkra före det osäkra och jobbade lite extra hårt och var lite extra noggrann. IFALL de skulle filma vill man ju inte framstå som hockeyns svar på Tomi Maanoja (googla om ni inte vet vem han är). 
 
Just nu jobbar vi mycket försvarsspel på träningarna. Vår tränare är lite som en italiensk fotbollstränare, han är noga med detaljer och defensiven är allt och allt annat är oviktigt. Så just nu handlar det mest om hur vi (utespelarna) ska ligga "rätt" i försvarszon (eftersom att det är många läsare som är ointresserade av hockey tänker jag inte gå in på vad det innebär). Igår sket han helt i puckarna och lät spelarna åka från sida till sida i försvarszon där det helt enkelt handlade om att rätt spelare skulle vara på rätt plats. Halv-tråkigt för mig som målvakt, men om jag får välja mellan träningar med mindre skott eller tvåsiffriga förluster så tar jag såklart det förstnämda.
 
Sitter och i vardagsrummet och skriver och i bakgrunden rullar en musikal. Nyss spelades "Hit me with your best shot", herregud vilken jävla låt. Fem plus. Nu ska jag kolla lite film innan jag går och lägger mig tidigt för imorgon väntar löpning. Ni som hängt med i bloggen kommer ihåg när jag jämförde ett barnkalas med helvetet på jorden. Är det något som är värre än ett barnkalas är det nog fan löpning. Hörs!
 
 
//Ett bra anfallsspel vinner matcher, ett bra försvarsspel vinner titlar

Kommentarer
Postat av: Privatchauffören säsongen 2012/2013

"Sitter och i vardagsrummet och skriver och i bakgrunden rullar en musikal"
"OCH" Där har du din rubrik.
/håna

Svar: Haha såg det där också, men pallade inte ändra för trodde inte någon va så oskön att de pallade kommentera... men tydligen.
Erik Eidissen

2013-09-19 @ 12:22:46
Postat av: Damp Jeppe

Tro inte art jag missar dom där svettiga burgarna ekan. svårslagna är rätt ord.

Svar: Haha värdsklass ju!
Erik Eidissen

2013-09-19 @ 16:44:22
Postat av: B

Fan, redan polare med drake? Vad händer härnäst, David Guetta feat Åttan?

Svar: Drake va sugen på att turnera med vår app-logga på turnébussen, vad tror vi om det?
Erik Eidissen

2013-09-29 @ 00:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0