#33?

Sorry för den dåliga uppdateringen, men har som sagt inget internet. Jag kan i alla fall rapportera att alla djur lever än så länge. Dessutom så är nu Miguel här och styr upp allt under helgen, så jag har bara måndag kvar innan jag avslutar mitt vikariat som hus alf.
 
Som tack (antar jag) för att jag är hemma och håller ställningarna när de andra är och roar sig i Las Vegas, fick jag fyra biljetter till Anaheim Ducks – San Jose Sharks. Så igår drog jag och tre grabbar från laget upp till Anaheim. Matchen slutade 6-5 och bjöd på två fighter, så det va ju succé. Ger matchen 4 av 5 stjärnor. Anledningen till att jag inte ger den full pott är att tränaren fick någon form av hjärnblödning och valde att bänka AIK-målvakten (och hjälten) Viktor Fasth. Ett bedrövligt beslut (uppenbarligen).
 
I bilen på vägen hem försökte lagets poängkung övertala oss om att pizza och glass var det perfekta införmatch-målet. Han menade att kolhydraterna och allt protein i pizzan var minst lika bra som en tallrik pasta och köttfärssås, förmodligen bättre. Även om han inte lyckades övertala oss helt så åt alla i bilen pizza inför morgondagens internmatch.
 
Oklart om det berodde på pizzan, men internmatchen blev en succé för pizza-grabbarna. Poängkungen slutade på två mål och en assist och jag höll nollan. Skönt att få visa tränaren att han gjorde rätt som flyttade upp mig i omklädningsrummet till slut. Så på fredag (hemmapremiär) blir det förmodligen en Hawaii och en Ben N Jerrys innan nedsläpp.
 
För övrigt:
 
...så släpptes FIFA 14 för några dagar sen. Ryktas om att Martin Mutumba är en av 37 spelare i hela världen som har 5 av 5 stjärnor i dribblingar på spelet. Hahaha det är ju så briljant att jag bryter ihop! Showen dör aldrig!!
 
…ryktas det om att Erik Eidissen inte kommer att spela i nummer 33 i vinter (!!!!!)… bara ett rykte dock.
 
I eftermiddag ska hela laget på middag med en av våra huvudsponsorer. Kostymbyxor och finskor är obligatoriskt. En sån regel får mig att vilja skita i allt och stanna hemma istället, men eftersom jag är ensam hemma och måste laga maten själv så är en gratismåltid för viktig för att säga nej till…
 
Fem dagar kvar till säsongen 13/14, vi kör!!!
 
//#33(?)

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Hej på dej Erik ,hade precis tänkt efterlysa dig.skönt att höra att du änltligen har fått ett omklädningsrum att byta om i ,för övrigt tycker ja att det där med byxorna inte är så farligt men att behöva släpa med sig en massa finskor verkar trist går det inte lika bra med svenskor eller norskor.Vi hörs,

2013-10-01 @ 05:39:45
Postat av: Siddens Pappa

Vi vill ha bilder!!!!

2013-10-07 @ 07:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0