Tack

1 Oktober. Hösten är ju så jävla underskattad. Morsan plockar fram monster-pusslet, jag plockar fram duntäcket och halsduket och man kan lägga sig och kolla film på eftermiddagen utan att få dåligt samvete (det är ju ändå kolsvart ute). Har inte fått den där riktiga höstkänslan än eftersom det fortfarande är 25+ och värdmorsan inte gillar pussel. Dock har vi en mäktig öppen spis och tänder vi bara den så kan jag nog lyckas komma in i höst-modet ändå. 
 
Med tre dagar kvar till hemmapremiär så vill jag passa på att tacka de personer som tagit mig hit. Utan er hade jag inte suttit här och laddat inför en fullsatt hemmapremiär, utan istället laddat inför Enköping borta inför 34 personer (som bara är där för att sönerna behöver skjuts) och mest längtat tillbaka till Solna Gymnasium. Vill såklart tacka morsan och farsan (älskar er massor!!), men också morfar (du vet varför) och alla ni andra som stöttat (hoppas ni vet vilka ni är). En person vi inte får glömma är Arne Carlsson, en av de största anledningarna att jag just nu skriver från södra Kalifornien.
 
För det var på en vinterväg i en bil påväg mot Fagersta som Arne för första gången föreslog USA som ett alternativ att fly från sturre-ångesten. Jag skrattade mest och förklarade att jag knappt kunde räkna till tio på engelska, men Arne gav sig inte och eftersom vi hade två timmar att slå ihjäl i bilen påväg hem till Stockholm så hade jag inget val än att sitta där och lyssna på hur jävla magiskt det var att spela juniorhockey i USA. Och resten är, som man brukar säga, historia. 
 
I de flesta blogginlägg försöker jag vara lite skön och avslappnad och komma med något fyndigt (mest får att hålla kvar er få tappra läsare) , men jag tänker sluta inlägget här. Tack Arne och alla ni andra, tack för att ni inte gav upp.

Kommentarer
Postat av: morsan

Tack själv gubben för att du är den du är!! Du ger oss så mycket kärlek, glädje och spänning:-)
Vi älskar dig så mycket !!!

2013-10-02 @ 08:32:46
Postat av: Arne Mahooney

Tackar för de fina orden Ekan!
Jag visste ju, av egna erfarenheter, att du är svårforcerad i kassen och det måste bara betyda att du har rätt virke för att lyckas oavsett liga.
Tids nog sitter du med fru, barn, hus, hund och lån och då är det inte riktigt läge att prova sina vingar i USA...
Lev i nuet och se till att alltid ge järnet med ett leende. Man ångrar bara det man inte gjorde...
//Arne

2013-10-02 @ 09:09:55
Postat av: Tommy T

Erik du är Magisk är så roligt att du finns på andra sidan se till att mura som bara du kan så ses vi när det blir dags för final mot Marquette Go Erik Go

2013-10-02 @ 20:27:24
Postat av: Linus

Fan vad blödig du har blivit då. Kul att se. Kärlek.

2013-10-02 @ 22:41:28
Postat av: Viktor

rysningar!!

2013-10-08 @ 20:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0