Medlidande kommentarer undanbedes

Första matchen uppe i vackra Lake Tahou förlorade vi med 8-2. Jag spelade inte, men fick chansen på lördagens match. Har suttit ett tag och tänkt på hur jag ska lägga upp det här utan att det ska låta som att jag tycker synd om mig själv och att jag vill ha peppande kommentarer. Därför har jag valt att skriva om matchen som en liverapportering på Aftonbladet. Helt opartiska kommentarer om vad som händer ,minut för minut. 
 
San Diego Gulls - Lake Tahou Blue
 

Matchen är igång.
 
Bra start av Blues som snurrar bra i anfallszon. 
 
Efter några tappade returer börjar Eidissen komma in i matchen.
 
Måååål! 0-1 Blues! Bra uppfattat av #12 som snabbt är framme på en målvaktsretur.
 
Efter en dålig inledning börjar Gulls nu ta sig in i matchen.
 
Mååål! 1-1! 
 
Måååål! 2-1 Gulls! Nu börjar vi känna igen San Diego som har utjämnat matchen både spelmässigt och resultatmässigt.
 
Mååål! Efter 14 minuter gör Blues 2-2. Efter att Gulls tappat puck på egen blålinje kommer Blues i ett två mot en läge där #24 passar pucken över till #15 som effektivt sätter pucken i mål. 
 
 
Utbytt vid 2-2 alltså. Efter att ha visat mitt missnöje kanske rejält kommer andretränaren fram till mig och säger att jag ska ta det lugnt och att vi pratar efter matchen. Det gjorde vi inte. Frågar därför dagen efter när vi ska "prata om det". Han svarar att vi tar det på bussen hem. Det gjorde vi inte. Förhoppningvis pratar vi imorgon, tills dess så vet jag inte varför jag blev utbytt. Inte mina lagkamrater heller. Frågan är, vet tränaren? Matchen slutade med förlust 6-4.
 
Lake Tahou var mäktigt som fan. Ska försöka få in lite bilder i nästa inlägg!
 
För övrigt...
 
...så är jag och mina polare överrens om att en sak på listan över "saker du ska göra innan du dör" är att bli stammis på ett ställe och bara behöva nicka och betala. Servitrisen vet redan vad man vill ha. För vissa tar det där flera år. För Ekan tog det en månad. Idag när jag gled in på Starbucks tog det två sekunder från att jag öppnat dörren till att jag hör servitrisen säga "Iced Coffee? Erik, right?". M-ä-k-t-i-g-t! 
 
...så var min värdpappas kommentar när han hörde att jag inte skulle spela helgens första match "Now I´m getting fucking pist". Jag har ännu inte pratat med honom efter lördagens debakel. Vet inte om jag vill det heller...
 
...så har jag börjat få beröm för min engelska (viktigt för självförtroendet). Dock blir det inte rätt alla gånger... I helgen när jag låg på hotellrummet och snackade med min rumskamrat var en sån gång. I cirka 10 väldigt stela sekunder trodde han att jag frågade om vår andra rumskamrat (som precis hoppat in i duschen) hade några vänner, när jag egentligen frågade om han trodde det skulle bli mycket publik på kvällens match. Det lät ungefär såhär:
- Do you think Lake Tahou have any fans?
- Uhm.. Yeah,I think so. He is a good guy.
- What?
- Yeah..or what did you say?
- Do you think Lake Tahou have any fans?
- Oh, I thought you said "Do you think Kyle have any friends?"
 
Hela det här inlägget är en stor jävla förvirring.
 
/#27
 

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Tränaren är förmodligen senildementa ei.så är han en fegis .

2013-10-15 @ 05:32:30
Postat av: Arne Mahooney

Låter helt obegripligt... Det var inte så att han plockade av dig av medicinska skäl pga syrebrist?

Svar: Haha det är det jag undrar också, men vet som sagt inte. Än.
Erik Eidissen

2013-10-15 @ 11:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0