I´ll be back again

Som vanligt så har internetstrul och ett fullspäckat schema snott tid från mitt bloggandet, men nu är jag tillbaka. 
 
Tänker inte gå in på detaljer i matchen, men det slutade inte som i böckerna där huvudpersonen går in och dominerar och tillslut avgör matchen med en avgörande räddning (snarare tvärt om). På listan över mäktiga händelser på hockeyplan hamnar dock matchen på första, andra och tredjeplats. Efter en lite sömnig inledning så valde en av mina bättre kompisar i laget, Keegan, att släppa handskarna. Eller "valde" och valde... "Han tacklade mig och då tröck jag upp handsken i ansiktet och då sa han "släpp dem, släpp dem" och då hade jag inget val så jag släppte dem (handskarna)". Efteråt erkände han att det var ett misstag att slåss mot en 85kg-grabb eftersom han själv bara väger runt 70kg. Slutade med 5 stygn i huvudet och en öm näsa. Min värdfarsa sammanfattade det ganska bra: "I fucking love that kid".
 
4 mål på 27 skott är inte bra, men brukar oftast räcka för att inte bli utbytt. Inte den här helgen uppenbarligen. Slutade med att jag fick se andra matchen från läktarplats. Eftersom vi inte inte får uttala oss om laguttagningar så tänker jag inte heller göra det. 44 matcher kvar så det kunde varit värre, men eftersom jag också sträckt ljumsken så känns "glamouren rätt död", som vi brukar säga där hemma.
 
För övrigt..
 
...så bor värdfamiljens mormor hemma hos oss just nu. Eftersom hon (av någon anledning) har spärrat av dörren in till hennes rum så är hon nu tvungen att gå igenom mitt badrum för att komma in till sitt rum. Igår natt när jag satt på toan så hör jag hur det börjat låta från hennes rum. I panik kastar jag mig mot dörren för att låsa,men...försent. Mormor rycker upp dörren när jag ståendes med neddragna byxor är påväg mot dörren. Som 80-åring kan man säkert få en hjärtattack för mindre, men som tur var så ursäktade hon sig bara (14 gånger) och stängde dörren. Halv-dålig stämning imorse.
 
...så förlorade vi andra matchen (den jag inte spelade) med 6-0. Målvakten som tog min plats släppte in 4 mål på 10 skott. Fick nyss se att det står på hemsidan att det var JAG som spelade matchen och släppte in 4 mål på 10 skott. Mejlade nyss statistik-snubben. Det här är ett krig jag inte tänker förlora.
 
Efter fredagens match så lyssnade jag på den briljanta låten "Highwayman" med Johnny Cash. Mitt i bedrövelsen kändes det som Johnny sjöng om mig (ni känner igen er,jag vet det).
 
"And when the yards broke off they said that I got killed
But I am living still. And I´ll be back again,and again, and again..."
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Heja Erik välkommen tillbaka!PS Bild på mormodern efterlyses.

2013-10-08 @ 06:06:00
Postat av: Arne Mahoony

Premiärnerver och dåliga backar - värsta combon. Fortsätt kriga!!

2013-10-08 @ 10:13:31
Postat av: Tommy T

Erik du är en Krigare en Viking det vet du. 1 a spaden ska vara din d vet du. En grabb (man) blir man då man får ett K kort :)
Som åkt tub o pendel kors o tvärs vinner i längden det vet du
Go Erik Go

2013-10-08 @ 20:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0