"Hey goalie,you suck!"

Bra röstat allihopa! Eftersom iphonen bara fick en röst (även om Limpans röst väger tugnt så räcker det inte) så ska jag i veckan ta er med hela vägen från Cordrey Drive 3047 till Iceplex Arena med min amerikanska skitmobil. Jag är rätt tveksam för kvalitén kommer att vara b-e-d-r-ö-v-l-i-g. Men skyll er själva. 
 
Håller på att avlida av trötthet för natten har spenderats på en buss ifrån Texas. Rätt ocharmigt att försöka sova sittandes med snarkande ryss i sätet framför. Gjorde också det orutinerade draget  att sätta mig nedanför en av TV-apparaterna. Perfekt när man vill kolla film, mindre bra när man vill försöka sova och istället tvingas ha en strålkastare som lyser upp hela sätet. 
 
Det jag ogillar med amerikansk idrott är att det är för mycket jippo och för lite hjärta. För mycket "folkfest" och för lite hat mot motståndarlaget. Därför borde jag egentligen hylla El Paso Rhinos fans (som vi spelade mot i helgen). Under varje avblåsning (åker alltid ut på små "tix-rundor" i sarghörnen under avblåsningarna) stod det folk och bankade på plexit och pekade finger och efter varje insläppt mål ställde sig 1900 personer upp och skrek i kör "HEY GOALIE, YOU SUCK" istället för att t.ex hylla han som hängde. Det är ju så jag vill ha det, så ska inte klaga, men: Grisigt som fan. Nu vet jag hur bortalaget känner sig när "En jävla massa bönder" vevas igång på Hovet... Ska försöka smacka upp lite bilder.
 
El Paso ska vara ligans bästa lag, men tyckte inte det var speciellt magiska (vi torskade tre raka dock haha). Spelade en av de tre matcherna och det kändes bra (även om 1900 tyckte att jag sög), så nu lever showen igen. Dock är dags att plocka lite vinster snart.
 
För övrigt...
 
...spelade jag min första- och bästa match i tröja nummer 27 i helgen. Tillfällighet? Förmodligen inte.
 
...så fick jag ett argt meddelande från Lilja för några dagar sedan. Anklagade mig för att kommentera mina egna inlägg! Så det psykfallet som röstade i hennes namn i förra inlägget, lägg ner eller avgå!
 
...så gjorde vi pumpor till Halloween idag (bild kommer), rätt nöjd med min egen insats. Dagens bästa stod (såklart) lill-Erik för. Tjatade till sig den största pumpan han kunde hitta (kostade 300kr) och efter att ha karvat ut ett brett smile och satt på två plastögon kände han sig nöjd. Det låter inte så kul när man skriver det,men ni kommer första när ni ser bilden. Så jävla briljant människa.
 
 
Skriver alltså det här idag (måndag), men internetet dog nyss av nån anledning så kommer inte kunna publicera förrän imorrn. Så skyll inte på mig!
 
/#27
 

Kommentarer
Postat av: Limp

Haha, hur desperat skulle du inte ha varit om du skrev lilja som namn?
Men bror, skönt att du fick lite hat mot dig, och att du fick stå! Hörs på skype om fem och en halvtimme.

Svar: haha menar det!! fan tror hon om mig
Erik Eidissen

2013-10-30 @ 15:22:28
Postat av: Lilja

ni tror inte att ni kan snacka bakom ryggen vaa??? Jag ar en utav dina trognaste lasare och hanger vid kommentarerna 24-7!

Svar: Haha whoops... Kul o höra att du är en trogen läsare iaf, det värmer!
Erik Eidissen

2013-11-04 @ 18:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0