"Green and red,ha?"

Sorry för dålig uppdatering,men jag har lite skrivkramp just nu. Det händer saker hela tiden, men eftersom jag älskar mina trogna läsare vill jag bara ge er det bästa av det bästa. Dessutom så hatar jag folk som hypar upp en händelse som hen (vidrigt ord) ska berätta om och sen visar det sig att man måste ha varit där och sett händelsen med egna ögon för att det ska vara roligt (T.ex om man ser någon ramla. Sjukt kul när man är på plats,men helt värdelöst att återberätta). Det händer hela tiden och förmodligen gör jag det själv ibland, men det ska man fan undvika så mycket man bara går. 
 
Har dock kommit på ett utfyllnadsinlägg. Eftersom ni alltid tjatar om bilder så ska jag ta med er (via bilder och text) på min cykeltur som jag trampar nästan varje dag, från huset till ishallen. Nu när jag skriver det låter det rätt B, men tror det kan bli kul. MEN. Min kamera på mobilen är fortfarande bedrövlig. Därför ska jag nu ställa en läsarfråga. Senast jag gjorde det fick jag exakt NOLL svar. Med tanke på att ni aldrig är under 20-sträcket varje dag så ska MINST 5 stycken svara på denna fråga innan nästan torsdag. Annars lägger jag ner bloggen. Deal? Okej,bra.
 
Dagens läsarfråga: Ska jag vänta tills att jag får tillbaka min iphone (kan ta allt ifrån en vecka tills 4 månader) eller ska jag försöka skildra min resa mellan huset och ishallen med min amerikanska skitmobil?
 
Ni som är vänner med mig på facebook kommer säkert ihåg när jag skrev en status inför den sista seriematchen i j18 som skulle avgöra ifall vi skulle ta oss till j18-allsvenskan eller om vi skulle tvingas harva i fortsättningsserien efter jul. (Den gick ut på att mitt mål med hockeyn när jag var liten var att spela i division 1. De flesta smågrabbar brukar drömma om att spela i NHL och tjäna bra med pengar. Jag nöjde mig med division 1 för då fick jag åka buss till bortamatcherna.) Tog vi oss till Allsvenskan skulle vi få åka buss till bortamatcherna, förlorade vi så skulle det bli Flemingsberg away efter jul. Det blev ingen buss den säsongen.
 
Nu lever jag dock DRÖMMEN. Eller nja. Bussresorna var kanske inte lika spännande som jag trodde när jag sprang intervaller runt löparbanan som 12-åring. Dock så tycker jag fortfarande att det är mysigt som fan halv-ligga och kolla på film, snacka med polaren framför dig, kolla ut på bergen genom fönstret osv. Iallafall första sex timmarna... Imorgon kväll packar vi väskorna för att rulla mot Texas. 12 timmar. Endast. När man kollat alla filmer, lyssnat sönder alla låtar på offline-listan och tröttnat på bergen. Och man fortfarande har 4 timmar kvar. Just då kanske pojkdrömmen inte är så jävla upphetsande. 
 
För övrigt... 
 
...så har jag i två månader levt i lögnen att jag i gått till Starbucks minst tre gånger i veckan. Men när jag igår skulle betala med mitt presentkort jag fick av grabbarna så svarar min favoritservitris med ett snett leende "Det här är inte Starbucks". "Aha....". Nu låter det som att jag är dum i huvudet som inte fattat det efter två månader,men jag ska ta ett kort på stället imorgon så får ni avgöra själva.
 
......så är många amerikanare så jävla oallmänbildade att jag vill skicka en hagelsvärm genom gomseglet. Idag när jag och familjens barnvakt satt och kollade på brorsornas träning så berättade jag upprört för henne att jag för några minuter sen frågat min lagkamrat hur Sveriges flagga såg ut och att han svarat att han inte hade någon aning. 
- Men vaaa vilken idiot! Er flagga är ju grön och röd! Väl..?
-Jorsåatte...
 
 
Fortsätt reppa så hörs vi!
 
/#27

Kommentarer
Postat av: morsan

Kör med skitmobilen!!! :-)
(Konstigt att inte simkortet har kommit!?)

2013-10-24 @ 07:58:59
Postat av: uring

skitmobilen !!!!!!!!! go for it.

2013-10-24 @ 08:01:37
Postat av: Lilja

Ta skitmobilen!

2013-10-24 @ 08:10:53
Postat av: Don't call me Niklas

Ta batmobilen!!!!

2013-10-24 @ 08:15:18
URL: http://sdfemtiofem.blogg.se
Postat av: Arne Mahooney

Ta skitmobilen! Ha´re så trevligt i Texas!!

2013-10-24 @ 09:03:47
Postat av: fritt

Ta skitmobilen eller köp en kamera!!

2013-10-24 @ 17:29:00
Postat av: Elin B

Skitmobilen!!

2013-10-24 @ 18:56:35
Postat av: Elin B

Skitmobilen!!

2013-10-24 @ 18:56:35
Postat av: tågmöte

Skitmobilen!
HAHAHAHAHAHAHA "Men fyfan va coolt att du redan är en välkänd stammis på självaste starbucks som är så stort, jo tjena."

Svar: haha okej lugna dig,du kommer få se när jag tar kort på stälet!
Erik Eidissen

2013-10-24 @ 20:37:11
Postat av: pippi

Kolla vad en liten digital kamera kostar.
Kan vara bra att ha en med litet minneskort .

2013-10-24 @ 21:19:41
Postat av: Linus (Vill skriva limpan men insåg att det var fult att kalla sig själv det)

Vänta på iphonen, "endast det bästa är bra nog" som vi lever efter här uppe i norr.

2013-10-25 @ 00:26:27
Postat av: Morbrodern

Börja med skitmobilen när har din finmobil gör du samma resa en gång till får vi avgöra om det blev någon skillnad.

2013-10-25 @ 05:33:08
Postat av: Jesper Tiselius

"iPhone är överskattat" - Erik Eidissen i Wings J18 omkl. 2011.

Svar: Haha sa jag det??
Erik Eidissen

2013-10-26 @ 07:13:32
Postat av: Jesper Tiselius

"iPhone är överskattat" - Erik Eidissen i Wings J18 omkl. 2011.

2013-10-26 @ 21:40:16
Postat av: Viktor

Skitmobilen. Bilder är ett perfekt sätt att gå inläggen att se långa ut

2013-10-27 @ 04:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0