"Felix, dont call me Niklas, KROOONWAAALL"

Är det någonting jag är noggrann med är det traditioner. Midsommar ska spenderas på Möja i Stockholms skärgård (förra året var jag tvungen att lämna familjen och fira midsommar själv med släkten för att hålla traditionen levande), julgranen ska kläs dagen före julafton och på födelsedagsmorgonen ska alla samlas i föräldrarnas rum för paketutdelning. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
 
Därför kände jag att det skulle bli lite halv-B att fylla 19 år i USA, men det blev tillslut rätt lyckat. Käkade ute med några från laget och deras familjer (slutade med att bara en ensam morsa tog sig dit. Sköna.) och det var lyckat. Dock har amerikanarna en oskön tradition att födelsedagsbarnet ska upp bredvid tårtan när man sjunger "jamåhanleva". Under den halvminuten hann jag bli lika svettig som under hemmapremiären. Vålds-stel stämning.
 
Ser ni obekvämheten i mina ögon?
 
Fick ett par byxor som var för små (värdfamiljen underskattar min bitighet), en tröja och en keps av värdfamiljen. Eftersom vi inte har internet hemma så ofta så hänger jag en del på Starbucks på dagarna. Därför kom grabbarnas present jävligt lägligt. 
 
Ett presentkort på Starbucks! Kärlek!
 
Efter middagen skulle först Drake arrangera ett party, men det blev... inte riktigt så. Slutade med att vi klockan 22.00 åker ner till hallen för att spela veteranhock...eller det blev inte riktigt så...för när vi kommer dit så är lagen redan spikade. Så det vara bara att vända hem. Halvdåligt avslut på 19-årsdagen, men annars var det schysst. 
 
För övrigt...
 
...så har speakern mer eller mindre börjat driva med Felix (som börjar tröttna på att bli jämförd med sin farbror Niklas Kronwall) under linupen. När han ropar upp förstafemman så och kommer till Felix låter det såhär "And number fifthyfive...Felix...DONT CALL ME NIKLAS...KROOOOOOONWAAAAAALL". Hahaha garvar för mig själv när jag skriver det. Felix är inte lika road dock.
 
...får 160cm Keegan bjuda på veckans citat. "I´ve never lost a fight on the street. It´s a fucking war of midgets out there and I´ve won every single one of them".
 
...så är jag mer än nöjd med min 27a. Här har ni bild:
 
Håll igång så hörs vi!
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Vackra bilder! Ja du ser liite stel ut. Kommer att sakna dig på julafton!

2013-10-22 @ 06:15:47
Postat av: Jesper Tiselius

Gunillisen, Flyg hem gossen så vi alla bröder kan fira en minnesvärd jul!

2013-10-23 @ 01:28:04
Postat av: Gunillisen:)

Hej Jesper! Jag känner mig som en riktigt elak mor när du skriver så där.Erik har själv tagit beslutet att stanna kvar över julen.Förvisso efter att hört min åsikt:). Självklart skulle det vara härligt att få krama om honom snart, även jag saknar grabben.
Men Jesper, det värmer att höra att du saknar min son!Sköt om dig:)

2013-10-23 @ 13:56:50
Postat av: Jesper Tiselius

Gunilla, du är inte alls elak, utan en underbar mor. Är både stolt över dig och din Son. Utan dig ingen Erik.

2013-10-26 @ 07:16:38
Postat av: Gunilla

Tack Jesper!!

Svar: Älskar er!
Erik Eidissen

2013-10-28 @ 17:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0