"You passed" + Knatten som blev bortglömd

Kom ni ihåg för några veckor sen när jag va så less att jag höll på att avlida? Anledningen var att jag hade bränt körkortsteorin. Med en ynka pinne. Max antal fel var 6, jag hade såklart 7. Igår var det dock dags för revansch. Efter ett gammalt hederligt nattplugg med Keegan så kände jag att det inte gick att misslyckas. Framförallt inte eftersom jag är inne i en sinnesjuk formtopp just nu när det gäller det mesta. Livet levererar.  Och mycket riktigt så smackade jag dit 32 rätt vilket räckte för att den dryge provrättaren skulle muttra ett trött "You passed" när jag nervöst klev fram för att få min dom. SKÖNT! 
 
Det sjuka med det här är att jag inte vet hälften så mycket som jag borde veta för att vara en säker förare. Kan knappt en enda trafikregel och ännu värre skyltar... Men poliserna kan ju komma och hata om de törs för nu har jag ju svart på vitt att jag vet tillräckligt mycket för att vara laglig. 
 
En grej som man måste göra när man är i USA är ju att kolla en highschoolmatch i amerikansk fotboll. Carlssoninho kollade på en förra veckan och hyllade och när jag nu ska gå på en slutspelsmatch så är förväntningarna h-ö-g-a. Hoppas på mycket cheerleaders, ett fett band som spelar nationalsången och att spelarna springer ut as laddade som på filmer..fattar ni? Lite oklart, men ni som sett rätt filmer vet vad jag menar! 
 
Imorgon rullar showen vidare till Ontario. Vinner vi inte imorgon så skiter jag förmodligen i resten av säsongen och åker till Alex i St Louis (det annars självklara valet, Lilja, har ju flyttat hem så det är ju inte längre ett alternativ) och hänger där sista månaderna. Så viktig är morgondagens match.
 
För övrigt...
 
...så går Veckans "Lider med dig", till knatten som blev bortglömd (låter som en bra Wallander-film). Varje hemmamatch får en eller två spelare från juniorlagen vara med på introt och line-upen. Kommer själv ihåg när man fick vara knatte på Väsbys A-lagsmatch. Den matchen gick man ju och laddade inför i flera dagar och det är absolut inget man skojar bort. Därför skar det i hjärtat när man såg en ensam knatte förvirrat stå kvar på förlängda blålinjen efter att alla spelare (inklusive den andra knatten) blivit presenterade på lördagens hemmamatch. Speakern hade glömt bort honom. Slutade med att han bedrövat åkte av isen till några få applåder från publiken som insett speakerns misstag. Lider med dig,knatten!
 
 
Håll igång så hörs!
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Hej Erik grattis till allt en fråga bara räcker det med teorin måste man inte kunna köra bil också. Och du om du någon gång funderar på att kasta in handduken och åka hem kasta ett getöga på väderkartan över gamla Svedala så kommer du garanterat på andra tankar. Vi hörs.

Svar: Haha jo, just det som är grejen...därför måste jag göra uppkörningen också,så har inte körkort än!Du har rätt,även om jag älskar snöiga vintrar!
Erik Eidissen

2013-11-22 @ 05:31:25
Postat av: Arne Mahooney

Grattis till körkortet!! Håll dig borta från vänstersvängar i korsningar så är det lugnt.
Spika igen kassen!!

Svar: Har uppkörningen kvar,tack ändå!!
Erik Eidissen

2013-11-22 @ 09:57:02
Postat av: uring

körkort för dig måste va lika med en galant tv räddning med två veckors efterföljande värk i ljumsken plus rehab träning.Grattis mannen.

Svar: Haha körkort är ju barndomsdrömmen,dock har jag inte fått det än utan måste köra upp också!!
Erik Eidissen

2013-11-22 @ 12:22:37
Postat av: Cap

Haha vilken skönläsning, har numera denna blogg som startsida. Ledsen att jag inte följt dig så slaviskt som jag borde men nu, nu är det fan dags! Kör hårt bror!!

// Rolle i rotan

2013-11-25 @ 22:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0