Tre européer, tre trasiga toaletter

Dåligt med uppdateringar just nu,trots det ökar ni i antal. Det är ju magiskt, men samtidigt ger det mig prestationsångest och jag känner att jag måste leverera. Men det är väl bra,antar jag.
 
För några helger sen gjorde Keegan misstaget att täcka skott (jag som målvakt gillar det, men täcker man skott
får man ju räkna med konsekvenser), vilket resulterade i att en benbit lossade från knäskålen (förmodligen var det något helt annat,men jag är ingen expert på knäskador och framförallt inte när jag får det förklarat på engelska) så nu hoppar han runt på kryckor och deppar. Så för att han inte skulle få för sig att plocka fram en snara med tillhörande krok så valde jag att plocka hem honom på en klassisk sleep-over igår. NHL, popcorn och bra tugg. Mycket mer än så behövs inte.
 
Imorgon möter vi Lake Tahou. Visst får ni en liten rysning när ni hör namnet? Jag också. Förmodligen för att senaste vi åkte upp till vackra Lake Tahou...
 
...slutade det med att jag blev utbytt vid ställningen 2-2 (älska demon-tränare). Hoppas därför på revansch nu i helgen. 
 
Jag känner mig mer och mer hemma på Cordrey Drive. Dock höll det dock på att gå över gränsen när jag för några dagar sen låg i kallingar och kollade på film och värdmorsan ropar att maten är klar. Hemma i Sverige hade jag kutat till matbordet i kallingarna, ingen big deal. Så av ren reflex springer jag upp för halva trappen iförd kalsonger och en tröja innan jag kommer på mig själv. Väntar nog några månader till innan det blir aktuellt att sitta vid matbordet i kallingar.
 
I och med att jag är mer och mer en fullvärdig familjemedlem så blir jag mer och mer behandlad som en. Så för några dagar sen tröttnade värdfarsan på att jag inte bokade en andra teoritid (hade faktiskt redan gjort det själv utan att berättat det) och bokade därför en åt mig. "Du tar ju aldrig tag i det så på fredag kör jag dit dig och du tar det där jävla provet". I 4 dagar har jag haft ångest över det där jävla provet, men efter att ha samlat ihop massa gamla test av en lagkamrat (teoriproven här är liiite skillnad mot i Sverige där man sitter vid datorer med vakter i rummet, här får man ett papper som på en tipsrunda och sen får man göra provet i prinicip var man vill i lokalen. Sen rättar de provet för hand och man får ta det med sig hem) och pluggat som ett as i 4 dagar så kände jag ändå att "Fan, imorgon kommer jag fan klara skiten plättlätt". Därför blir man ju hyffsat less när värdfarsan kommer hem och släpper bomben att han tagit fel på datumet och provet är NÄSTA fredag. 7 dagar till av ångest alltså. Men men.
 
För övrigt..
 
...så sa minst åtta av mina polare innan jag åkte att de skulle hälsa på mig i San Diego. Än så länge lyser samtliga med sin frånvaro. Nu ser jag samma tendenser på våra hemmamatcher. Inför morgondagens hemmamatch har 3 stycken sagt att de "kanske kommer". Jag hoppas såklart att de dyker upp, men räknar med att allt är precis som vanligt (gillar ju dock när allt är som vanligt)...
 
...så skulle Felix hämta upp mig och Keegan klockan 2 idag. Klockan 2.10 får Keegan ett sms (jag är inne på 4e veckan utan mobil,living the dream) där det står "Im gonna be a bit late, the toilet broke when I took a shit". #Hattrick
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Arne Mahooney

Det heter Lake Tahoe och inte Lake Tahou.
Lycka till på körkortstestet - du verkar ha pejl på detaljer... ;-)
//Arne

Svar: Haha ångrar att jag bad dig börja kommentera igen...
Erik Eidissen

2013-11-15 @ 11:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0