Thanksgiving UPPDATERAD

Då har man alltså avverkat sin första amerikanska thanksgiving! Eller,"amerikanska"..svenska Felix va där, schweizaren Keegan va där och när vi sen fick höra att ryssen i laget skulle sitta själv hemma i sin lägenhet var det bara att dra med honom också. Så det slutade med en europeisk thanksgiving. Bra stuk, trots att värdfarsan höll på att elda upp hela huset när han råkade sätta eld på kalkonen. Brandlarmet drog igång och det va kaos i hela huset. Vi ungdomar valde dock att ignorera och satt kvar på nedervåningen och spelade NHL. Har man mött El Paso Rhinos borta så är det inte mycket som hetsar upp en.
 
I flera veckor har värdfarsan läst en bok om hur man gör sin egen whiskey, och nu var det tillslut dags att gå från att bara snacka till att leverera...
 
 
 Första bilden är på mig och Sal (värdfarsan) och till vänster kan ni se den uråldriga utrustningen vi använde (som Sal fått av sin farfar,det gör det hela ännu mäktigare). För att få den rätta känslan letade vi fram några  stråhatar från stallet.
 
 
...efter ett tag släpade sig till och med Arnold ner för att kolla vad fan det va frågan om. Det låter inte så märkvärdigt, men...
 
 
...det är en rätt lång vandrig för en proppmätt gris! Han ångra sig förmodligen när han skulle ta sig upp sen.
 
Resultatet blev kanon, Sal blev överlycklig när han lyckades komma upp i 165 proof, vilket motsvarar ungefär 80% alkoholhalt. Lite lätt.
 
 
Idag var det bortamatch i Valencia. Uppladningen var inte optimal. Kände mig halvsjuk på kvällen och tänkte därför ta en dusch och sova tidigt. Bara det att när jag öppnar badrumsdörren drar såklart brandlarmet igång av ångan(ni trogna läsare vet att det här inte är första gången jag har larm-problem). Ett brandlarm som är kopplat till husets larmcentral så hastigt och jävligt olustigt så drar hela jävla huset igång och tjuta. Springer i panik runt i huset och larmar av alla (3) dosor, men tar förgivet att jag är för sent ute och inväntar därför 48 brandbilar. Brandkåren kom som tur var inte, men efter den lilla incidenten va man ju inte lika trött längre. Därför blev det begränsat med sömn.
 
Vaknade imorse (försov mig) och kände mig ännu sämre än dagen innan. Ville dock inte förstöra min fina streak på 0 sjukdagar (i vanliga fall brukar jag vara uppe på minst 20 såhär långt in på säsongen) så slängde i mig lite gröt och släpade mig ner till ishallen. Där får jag veta att vi inte kommer att stanna och käka (en stor katastrof för mig som måste äta rätt, sova rätt osv för att inte bli ett nerv-vrak på matchdagar), dock hade jag en känsla av att det skulle bli bänken ändå så var inte överdrivet nervig. 
 
Men självklart så valde tränaren att spela mig just idag, så det var bara att ställa sig i målet, sjuk, hungrig och trött. Och resten är, som man brukar säga, historia: 
 
 
47 räddningar senare tog vi vår 5e vinst för säsongen.
 
MOT SLUTSPEL!!
 
 
/#27
 

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Kom igen nu Erik har man skrivit À får man skriva B. Hur gick det med kalkonen? Va hände i El Paso ? Hur smakade whiskeyn ?Smacka upp bilder jo jag tackar i morgon ska jag gå upp extra tidigit. Vi hörs.

Svar: Haha har uppdaterat nu!! Kalkonen började brinna,men vet ju inte exakt vad som hände eftersom jag var på nedervåningen och spelade tvspel! Det va ju i El Paso som hela arenan skrek "Hey goalie, you suck!" efter varje insläppt mål och publiken peka finger osv.
Erik Eidissen

2013-12-02 @ 05:33:25
Postat av: morsan

Skön stämning mellan dig och Sal:-)

2013-12-02 @ 11:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0