Magisk vinst + Six Flags

Fick ett meddelande från en av de sista showarna, Niklas: "Skiter du i dina läsare nu bara för att vinden har vänt, när det är vi som har varit med och stöttat när det blåst som värst?". Sista jag skulle göra är att skita i mina läsare,dock så har helgen varit fullspäckad och internet-läget har som vanligt varit bedrövligt. Därav dålig uppdatering,förlåt och gå vidare!!
 
Highschool matchen va mäktig och alla mina förhoppningar infriades. Orkestern var där,cheerleaderbrudarna var där och tacklingarna satt som de skulle. Synd bara att vi kom dit efter halva matchen. När det stod 43-0. Matchen var med andra ord över innan vi ens hunnit sätta oss ner. Coolt ändå dock,ska försöka slänga in en bild från matchen imorrn!
 
Efter min hype inför fredagsmatch så hoppas jag att ni alla förstod vikten av 2 poäng (2-poängssystem är så jävla fult btw). Därför var det en maaagiskt när vi avgör i andra övertidsperioden! Domarinsatsen var b-e-d-r-ö-v-l-i-g där han bland annat dömer ett mål 30 sekunder efter att det hände. Åker fram till honom och frågar på knackig engelska varför han inte dömde mål på en gång om han var helt säker på att den var inne (eftersom han måste vara 100% säker för att döma mål), men får ett stenansikte tillbaka. Topp 3 saker på min hatlista är:
 
3. Tränar-filosofer*
2. Domar-filosofer**
1. Domare som inte går att snacka med
 
Men grymt skönt seger som sagt och blev dessutom vald som matchens tredje stjärna (skryt,jag vet,men framgången har ju inte direkt flödat på slutet så låt mig), showen lever!
 
 
Ni trogna läsare som läser varje inlägg kommer ihåg att för några veckor sen var jag och Felix och stöttade SolnaG-fostrade Verra när hon spelade match i San Diego. Så i lördags var det inte mer än rätt att hon bjöd tillbaka genom att öppna upp dörrarna till hennes college-lägenhet som hon delar med 7 andra. Halv-stelt när vi började packa upp våra dyngsura och vidriga hockeyutrustningar i deras lilla matförråd,så förmodligen hatar de oss nu,men nöden har ingen lag. 
 
Den lediga sängen var mer lockande än soffan i vardagsrummet,så så fick det bli. Tack Abby!
 
 
Även om hela min säsong har varit en enda lång brutal bergochdalbana så gick vi på Six Flags dagen efter (brutalaste nöjesfältet), som var aningen mäktigare en Grönalund. Åkte bland annat världens...nu kommer jag inte på vad det var, men antingen högsta,snabbaste eller bergochdalbanan med mest G-krafter i hela världen! Stort!
 
 
Hälften av gänget (inte jag) bangade på den brutalaste grejen, och det grämer jag mig fortfarande för, men annars var det en kul dag,helt klart! Nästa gång vi ses blir förhoppningvis i hemmaborgen eftersom brudarna lovade att de skulle komma och kolla på någon av våra hemmamatcher, även om Sahar var lite skeptisk... "Ni får väl gå bakom mål med pucken!?"
 
* Tränare som tycker att de är briljantare än va de egentligen är och därför ska göra skumma saker som ingen annan håller med om,bara för att de kan. T.ex Byta målvakt vid ställningen 2-2, låta laget åka skridskor en hel träning utan anledning, eller byta in en högerplockad målvakt inför straffläggningen för att det är svårare
(hahaha) för skytten.
 
**Samma som demontränaren. Tar konstiga domslut bara för att han kan. Domaren som egentligen vill vara på isen som spelare, men inte hade kvalitén och vill därför själa showen genom att döma som ett as för att få stå i rampljuset.
 

//Tak tak tak tak, #27

Kommentarer
Postat av: Lilja

Du som delar med dig av allt på bloggen, varför skrev du inget om spyan på six flags??? Ryktena går.....

Svar: Haha hade garanterat delat med mig av det på bloggen OM DET VARIT SANT! Funderar på att stämma verras blogg för att hon skriver massa lögner..
Erik Eidissen

2013-11-26 @ 23:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0