Där elden falnar men fortfarande glöder

Tja alla trogna läsare, jag har tappat skriv-gnistan lite, men jag ska försöka hålla igång. Elden falnar, men glöder fortfarande, som Lasse W hade sagt.
 
Vet att jag skrivit det förut i bloggen, men Solna Gymnasium är ett ämne som inte kan tas upp för många gånger. Hade som sagt var velat stanna där några år till. Som tur var insåg jag det redan när jag gick andra året, vissa längtade ju så mycket efter studenten att det glömde att njuta av sista året (inte jag). Anledningen att jag tar upp det här är att idag när SolnaG-fostrade Veronika Steen var och lirade i stan var det givet att glida dit och stötta.
 
Min värdfarsa sågar alltid fotboll och alla som utövar sporten för att han tycker att det är för lite action och att spelarna är för mjuka. Standardfrasen är "They play for 90 minutes and most of the time the result is 0-0". Jag försvarar alltid sporten som om det vore min egen unge (dålig liknelse) och får hela tiden förklara att det är en briljant sport och att det sällan blir 0-0. Därför var det halvjobbigt att komma hem och berätta att matchen slutade 0-0 efter fulltid och att första målet kom med 40 sekunder kvar av andra förlängningshalvleken... 
 
Trodde f.ö att det var ett jävla skämt att matchen inte slutade oavgjort utan avgjordes genom förlängning. Ännu en grej som jag hatar med amerikansk idrott. Var dessutom beredd att resa mig upp och dra när speakern börjar räkna ner sekunderna med 10 sekunder kvar av halvleken och att domaren blåser av EXAKT på sekunden. Fotboll har aldrig spelats så och ska aldrig göra det. Avgå någon! 
 
Jag och Felix hittade direkt en favoritspelare i LA. Hyllade henne matchen igenom och fortsätter att göra det när vi snackar med Verra efter matchen. Dålig stämning när vi får veta att tjejen vi hyllat som damernas Zlatan, spelar på Verras position och är anledning till att hon lirade lika många/få minuter som jag gjorde den här helgen (0)... 
 
För övrigt...

...har jag fortfarande kvar halva godispåsen/säcken som jag tiggde till mig på halloween-kvällen. Jag säger som en av 8-åringarna vi tiggde med: "Det suger att man bara kan gå bus eller godis en gång per år. Det hade varit bättre med en hel vecka".
 
...fick jag ta mitt första fan-foto i helgen. Vem var det som frågade om ett foto? Mike såklart. (grabben som skulle få vara materialare om han fick bra betyg)
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Veronika

Hahhah skön du är! Fortsätt försvara fotbollen. Du får komma till LA nästa ;)

Svar: Haha absolut!!
Erik Eidissen

2013-11-08 @ 08:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0