The Story of Success

Kom ni ihåg när jag berättade om Drew? Vår poängkung som var 100% säker på att pizza var det optimala införmatch-målet. Pizza och fem skedar glass. Det och att kolla youtubeklipp på sin favoritspelare Pavel Datsyuk är enligt honom den optimala uppladningen inför match. Den uppladdningen resulterade i 44 poäng på 46 matcher förra säsongen och 22 poäng på 16 matcher iår. 
 
Igår berättade han om en ny teori. Den gick ut på att när man kollar TV eller är inne på datan innan man ska sova så blir ögonen vana med massa ljud och rörelser och det gör att man inte kommer in i djupsömn under hela natten. Därför har han nu börjat läsa en bok innan han ska sova för att optimera sömnen. Eftersom jag är helt död efter en period (som jag berättade förut) på våra hemmamatcher så tänkte jag att "jag har ju inte så mycket annat för mig,så det är väl lika bra att exprimentera lite med sömnen". 
 
Därför drog idag jag och Felix iväg till Barnes & Nobles Booksellers (stället jag hävdar är Starbucks) för att köpa oss lite djupare sömn. Eftersom jag är van med att det bara är att rycka en bok,ge den till bibliotekarien, få den blippad och gå därifrån så kände jag att jag orkade gå hela vägen till kassan, utan tänkte istället bara ta hem den, läsa den och sen ställa tillbaka den i hyllan utan att en jävel hade märkt att det va borta. Det tyckte dock inte Felix som menade att det gick så snabbt så det va lika bra att va hederlig. Går därför motvilligt fram till kassan och får veta att man inte kan låna böcker på det här biblioteket (Vafan!?) utan måste KÖPA boken. Ger Felix en arg blick och drar motvilligt fram plånboken. Känns som finns roligare sätt att spendera min tighta budget.
 
 
Valde mellan "The story of success" av Malcom Gladwell (snacka om att man nu har blivit desperat efter alla förluster) och "On the Road" av Jack Kerouac. Hade aldrig hört talas om On the Road förut, men min kusin Martin sa att den var bra, och har man sett upp till honom i 19 år så har man lärt sig att: Säger han att den är bra, så är det förmodligen det. Valde dock The Story of Success tillslut BARA för att den stod på Bestseller-hyllan. "Bestseller" låter ju rätt övertygande och proffsigt så det vägde tillslut över.
 
Övertalade också Felix att köpa första Harry Potter-boken. En win-win för när han är klar tänker jag hugga den direkt för Harry P är ju heeeelt överlägsen. 
 
 
Nu sitter jag och softar med lill-Erik i fotöljen och väntar på att resten av gänget ska komma hem. Han försöker tjata sig till sin andra glass för kvällen, men jag är precis lika stenhård som Gunillisen var med mig för 10 år sen. En glass räcker gott och väl. 
 
Tränaren har börjat envisas med att låta oss få veta vem som spelar först på matchdagen,och inte dagen innan som förut. Därför fick jag en glad överraskning idag när han glider fram till mig och berättar att Julens beskyddare ska starta för fjärde matchen i rad. KUL! 
 
Nu kom resten av gänget hem vilket betyder att jag ska krypa ner i sängen, korka upp en julmust och lära mig konsten att bli framgångsrik - The Story of Success. 
 
/#27
 
/#27

Kommentarer
Postat av: morsan

Kul att det är något av min uppfostran som har fastnat;-)

2013-12-13 @ 12:47:53
Postat av: pippi

Bra ide det där med att läsa böcker innan man lägger sig.
Kanske inte den bästa iden och dra en julmust innan sängdax :-)

2013-12-13 @ 13:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0