Julens beskyddare

Förutom att vi showar för medborgarna i hemmaborgen varje vecka så hjälper vi ju faktiskt staden på andra sätt. Förra året åkte några från laget till en mobbad kille i mellanstadiet för att visa att han har 19-åriga hockeyspelare som backar upp honom, andra hjälpte till på juniorlagets träningar osv. Igår var det min tur att hjälpa till med att göra världen lite, lite bättre.
 
Ni som känner mig vet att jag tycker julen är den överlägset bäst tiden på året. Alltså helt överlägsen (därför hatar jag att det typ har blivit inne att dra till med ett "julen är fan överskattad,hatar fan julen", ni kan ju avgå eller gömma er och komma fram igen i Januari). Jag vet inte varför, men under julen känns det som att alla blir polare, man käkar bra mat och alla umgås. Alla importer i laget (eller mja, nästan alla) är glada eftersom att de snart ska få åka hem och träffa sina familjer och polare i sina hemländer och det är allmänt bra stämning.  Allt som har med julen att göra är bara så jävla mysigt. 
 
Därför är det så jävla bedrövligt att alla inte har råd att fira jul. Inte råd med julklappar till barnen, ingen julskinka och kanske inte ens en TV att kolla Kalle på. Därför var det självklart för mig, julens beskyddare, att ställa upp när tränaren behövde 4 spelare som skulle stå utanför ett köpcentrum och samla in pengar till "the Salvation Army", en välgörenhetsorganisation där pengarna går till familjer som inte har råd att fira jul. Alla familjer får välja en paket per barn och har man inte råd man julkäk så kan man få det av the Salvation army. Briljant upplägg som måste hyllas.
 
 
 
Jag och Perez jobbade på bra och skrapade förmodligen ihop en jävla massa klappar till ungarna.
 
 
Bjuder på en bild på slovakiske Filip också. Även fast han också är målvakt och vi är konkurrenter så är han en bra grabb.
 
 
Förutom att fylla på karma-kontot hann vi också med att köpa en julgran igår. Eftersom värdmorsan vet vilken julälskare jag är så hade hon lovat mig en stor och mäktig gran. Det fick jag också.
 
 
Nu ligger jag och laddar för match. Med vårt halv-dåliga tabell-läge så är det som vanligt en "måste-match". Nedsläpp 7.30, (4.30 svensk tid), perfekt för er som ska ut ikväll som kan stappla hem runt 4,  smälla på fasthockey.com, dricka några kannor med vatten och samtidigt jobba in en Gulls-vinst. Let´s have it!
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Har du skickat rätt bild eller är han frälsningssoldat din målvaktskolega?

Svar: Det är ju två personer på bilden så trodde att ni skulle fatta vem som var vem, men kanske underskattade er.. ;)
Erik Eidissen

2013-12-08 @ 08:47:37
Postat av: uring

jag har avgått.och går nu och gömmer mig till 1 januari.

Svar: Haha lägg av uffe!
Erik Eidissen

2013-12-08 @ 20:28:14
Postat av: Morbrodern

Jag måste skaffa nya brillor jag trodde det var du som stod bredvid fan vad ni är lika.

2013-12-09 @ 05:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0