"Jag hatar fan julen"

Igår var första gången jag hade ordentlig hemlängtan. Julafton i 22 grader var inte jätte-upphetsande för julens beskyddare. Fick ändå vara med släkten via skype och fick dessutom en magisk videohälsning från familjen Ringh och det gjorde att betyget gick från en 2a (bedrövlig) till en 5a (OK). 
 
Idag var det dags för den amerikanska julaftonen. Det är ungefär samma stuk, men ändå lite annorlunda mot hemma i Sverige. T.ex så orkar inte tomten ta sig tid att dela ut klapparna personligen till de amerikanska ungarna. Istället så dumpar han dem bara vid granen när barnen ligger och sover. Sover inte alla i huset så drar han förbi. Därför höll lill-Erik på att skjuta mig när han tror att han ser släden komma flygandes och jag sitter kvar i soffan utan att springa när på mitt rum. "What are you doing Erik!? He´s gonna see you!". Som tur var hann jag ner i min säng innan tomten såg mig och därför fick vi julklappar. 
 
Eftersom jag bara är ett 19-årigt lånebarn så hade jag inga stora förväntnigar. Ett schysst doftljus och jag hade varit nöjd. Riktigt så funkar det inte i överklassen.
 
 
 
 Efter att ha rivit upp både ett FIFA14, en Rangers-tröja och en jävla massa annat så förstod jag att det är klapparna som står i fokus på Cordrey drive. Kände mig som en riktig snorunge, men det var bara och tacka och ta emot. Höll på att första hela Eriks barndom genom att börja tacka värdföräldrarna innan jag kom på att klapparna kom från tomten. Räddadet dock upp situationen snyggt tillslut.
 
 
Själv gav man bort den finaste av tröjor. Ivan den stores tröja, hoppas grabbarna förstår storheten och bär dem med respekt.
 
 
Efter att ha kollat julfilmer och lekt med klapparna så avslutades dagen med den klassiska kalkonen. 
 
Vill sluta med att vara lite seriös. Jag har ju alltid sagt att julen är helt överlägsen och alla som inte tycker så är helt dumma i huvudet. Jag tycker fortfarande att julen är helt överlägsen, däremot så kan jag för första gången förstå (lite) folk som hatar julen. För när jag för första gången var en av de som inte har någon att fira med och satt där själv i mitt rum, då var det enda jag ville att julen skulle ta slut så att jag slapp känna att jag var på fel ställe och att alla andra hade det så mycket bättre än mig. Så nu vet jag hur det känns för folk som bara sitter hemma, själva eller med någon man helst vill slippa och som bara vill att julen ska vara över. Har kommit fram till att det är inte JULEN som är magisk, utan det är vad man gör under julen som är magiskt. Gör man som jag brukar göra, käkar bra käk, hänger med en stor briljant släkt och får vinna stickade halsdukar i mormors lotteri - Då är julen så där jävla bra som jag tyckt att den varit i 18 år.
 
Sitter man dock ensam i sitt rum, kollar igenom facebook och ser hur alla har det bra med sina familjer, då förstår jag helt plötsligt de som muttrar "Jag hatar fan julen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0