IKEA och straff-fys

Torsk 3-2 vilket betyder att slutspelståget sakta men säkert börjar rulla iväg från den berömda perrongen. Fick dock starta den här matchen också och det kändes bra så nu är ordningen återställd och krisstämpelt är officielt borta. Tränaren var inte helt nöjd med gårdagens laginsats, så vår heliga måndag (alltid träningsledig) förvandlades till 1h löpning på kvällen. Löpning är förmodligen den mest ångestframkallande träningsformen. Skön känsla efteråt dock.
 
Innan det ångestframkallade löp-passet så han jag och Felix åka till IKEA för att köpa hem lite julstämning. Snackade med Alex om beteendet att flytta till USA i 8 månader och bara för att man är svensk åka och köpa precis all svensk mat som finns. Sjukt töntigt. Därför höll jag mig till julsaker. För som ni vet vid det här laget så gör jag allt för lite julstämning. 
 
Höll på att bryta ihop när jag såg att hyllan med julmust var TOM!
 
 
..men det löste sig tillslut så åkte hem med en back julmust, pepparkakor och lussekatter. Som sagt: Julens beskyddare.
 
 
För övrigt...
 
...så hände det en rätt roliga sak (för oss andra) idag på träningen. Efter matchen så var tränaren väldigt tydlig med att vi skulle samlas klockan 6 på måndagen för fys och inga undanflykter var godtagbara. Så idag när alla förutom EN spelare kom till träningen samlade tränaren oss i omklädningsrummet... "Nu har jag sagt till honom att vi har fys imorgonbitti klockan 05.30, så om han frågar säger ni att vi har det. Han ska komma hit imorgonbitti, se att ingen är här och bah "What the fuck?!" ,precis som vi kände idag när han inte kom hit".
 
Tillägnar en tyst minut åt grabben som kommer komma till ishallen imorgonbitti klockan 05.30, se att det inte är en jävel där och sen vända hem igen.
 
/#27

Kommentarer
Postat av: pippi

Är det någon passning som är viktig så är det Tidspassningen. Det kommer han att lära sig.;)

Svar: haha jag antar det farsan!
Erik Eidissen

2013-12-10 @ 17:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0