"I saw him move once"

Har försökt dra iväg ett blogginlägg i två dagar nu, men har alltid blivit avbruten av ADHD-Jesper som inte kan va tyst på skype. Har slutat med att jag efter några rader stängt ner och tänkt "vi tar det senare när Jesper inte är här". Man får behandla honom lite som ett barn. Man får anpassa sig efter honom och när han sover får man passa på och göra andra saker som man inte kan göra när han är vaken.
 
Appropå barn. Idag var det lill-Eriks födelsedag. När man själv fyllde 6 år så var man ju laddad i flera veckor innan dagen D. Erik var inte lika upphetsad. Jag var istället tvungen att hypa upp honom till en acceptabel nivå och själv släpade man sig motvilligt upp klockan 6 för att vara med på paketöppningen, men tänkte återigen att "jag vet ju själv hur laddad man var på födelsedagsmorgonen,så självklart måste jag också ta mig upp för att fira". Inte riktigt samma laddning från Eriks sida när värdmorsan får bära ner honom och tvinga honom att öppna presenterna. Han försökte först få henne att lägga tillbaka honom i sängen,men när han märkte att det va uteslutet så började han slita upp pake...Juste, paketen va det ja. Mitt bland allt TV-spelande, badande och tränande hade jag glömt bort att köpa present. Därför fick jag använda fantasin dagen innan och det slutade med...
 
 
...min klubba, signerat av grabbarna i laget. Låter dock sämre än vad det är, för lill-Erik är ett stort Gulls-fan,så när han är lite piggare än i morse så kommer han att uppskatta den!
 
Nu får jag lill-Erik att framstå som en riktig bortskämd snorunge,men faktum är att han är min favoritunge.alla kategorier. Ogillar ju barn (ja,låt mig), men ibland vill man ju bara ge dem en fet kram. Tex när Erik visar mig sin leksaks-alf (som ger honom en julklapp varje morgon fram tills julafton) och viskar "En gång kom jag på honom när han rörde sig" och samtidigt visar hur det gick till när han stod och spionerade bakom dörren på alfen när den "försökte klättra upp i sängen". Säger avundsjukt till honom att jag också vill ha en alf som langar paket varje dag och får till svar att "jag tror att det mest är barn som har egna alfer, men jag kan fråga mamma om du vill så kanske hon kan fixa en till dig". Tack Erik, det vore magiskt!
 
 
 
/#27

Kommentarer
Postat av: morsan

Gulligt!! Det värmer i hjärtat! Både när det gäller dig och lill- erik. Förövrigt Jesper också:-)

2013-12-05 @ 17:33:40
Postat av: lilja

Men ååh vad söt!!

Svar: Haha visste att DU skulle tycka det!
Erik Eidissen

2013-12-06 @ 07:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0