Stureplan vs Rinkeby

Hade egentligen inte tänkt skriva idag, men jag antar att det är såhär de fungerar för grabbarna jag skrev om för några dagar sedan. De djupa författarna, poeterna och låtskrivarna. Väntar man tillräckligt länge så dyker det tillslut upp något av värde. 
 
När vi softar hemma i huset här på Albert Road (inte lika coolt som Cordrey Drive, jag vet) så blir det en del FIFA och resten av tiden pingis (grabbigt). Och idag när jag och Erik från Skåne satt och spelade så kom vi in på varför folk från Stockholms förorter gärna poängterar att de är från just förorten istället för att säga att det är från Stockholm. Typ som att de vore stolta. Jag och mina kompisar brukar ofta berätta att vi är från "orten", halvt på skämt, men vi är ändå lite stolta. Men idag när jag fick frågan om varför folk är stolta så hade jag inget riktigt svar. Det enda jag kunde komma på var att det var bättre sammanhållning i alla förorter. Nu låter det som att jag försöker få Väsby till ett riktigt ghetto och så är det ju såklart inte, men träffar vi från Väsby/Märsta några från stan så känns det ändå som att det är vi mot dom. 
 
Så när FIFA-matchen var klar och jag gick in på mitt rum så började jag tänka och kom inte fram till något bra svar. Har vi hypat "orten" utan att egentligen ha en anledning? Sen snubblade jag över det här klippet:  
 
https://www.youtube.com/watch?list=UUOsiKSTVfWI4Exi9-Av8ILg&v=So9Nfm6uVdc#t=74
 
Ja,ta er tid att kolla på det medans jag somnar som en stolt 194.
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Morbrodern

Ursäkta en gammal man men ska det inte räcka att klicka på en länk för att komma dit ?

2014-09-06 @ 08:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0