Medford Madhouse

När jag var liten och spelade i Väsby kollade jag alltid på j20-träningarna och tänkte "Fan va deprimernade, det är ju ingen som kollar?". När 94orna tränade var det alltid fullt med föräldrar på läktaren, men när j20 klev på isen var det helt tomt. Hur kunde de ens tycka att det var kul att träna? Själv var jag alltid noga med att snegla upp på morsan för att vara säker på att hon aldrig vek bort blicken från mig. Hon skulle se precis alla räddningar, annars hade hon svikit mig. Såg jag att hon satt och pratade med andra föräldrar och inte var fokuserad så kunde hela träningen vara förstörd. Varför ska man ta sig tid att showa när det inte är någon som uppskattar showen?
 
Det för oss tillbaka till torsdagens samtal i tränarrummet. Som jag sa så släppte han inte bara bomben att de skulle göra sig av med mig, utan också att de var flera andra lag som var intresserade av mina tjänster. Efter att kort förklarat hur läget såg ut så stod tillslut valet mellan Dallas Snipers och Southern Oregon Spartans. Visste innan att Dallas var ett av de bättre lagen i sin divison och garanterat skulle ta sig till slutspel, men:
 
1. Dallas ligger i Texas. Anledningen till att jag (nästan) gillar att ha det varmt året runt och inte få snö på vintern är att det är så jävla överlägset att ligga och stranden och bada när det är 30 grader. Tar man bort stranden och badandet, men har kvar värmen så blir det vidrigt istället. Och där har ni Texas. 
 
2. Med tanke på att Dallas har ett NHL-lag och tre andra juniorlag så tror jag t.o.m att spelarnas föräldrar väljer bort Snipers matcher på fredagkvällarna. Inga fans, alltså.
 
Då var det bara Southern Oregon Spartans kvar. Jag hade dålig koll på laget, men min tränare försökte övertyga mig om att de var en bra organisation som behövde en förstemålvakt. Just då såg jag alla andra alternativ än Bombers som bedrövliga (och jag såg tränaren som den största amatören jag träffat) så när han leker känslig och häver ur sig "Jag vill inte bara skicka iväg dig utan jag vill att du ska må bra och att du är taggad för att få komma till din nya klubb"  så kände jag att det räckte och sa "Just nu är jag inte så jävla taggad" och gick därifrån (ja, jag kände mig som en jävla filmhjälte).

Men vad jag inte kände till just då var Medford Madhouse.
 
 
 
Är det några som kommer uppskatta showen så är det medborgarna i den lilla staden i Oregon. Började redan drömma om att få rädda hem en straffläggning på hemmaplan och sen fira med fansen, så det var bara att snällt gå tillbaka till tränarrummet dagen efter och be om Spartan-tränarens nummer.
 
Så på onsdag bär det av till Las Vegas för att sedan ta flyget till Medford (inga flyg från LA går till Medford) för att skapa ny historia. Från världens mäktigaste stad till byn Medford. Kontraster. Jag kommer sakna Kalifornien, Jag kommer sakna stränderna. Jag kommer också sakna grabbarna i laget, pingis/FIFA-nätterna på Albert Avenue, Billy och alla andra briljanta människor som jag lärt känna de här veckorna. Just nu känns det som att jag ska lämna Kalifornien och alla människor där för gott, men så är det ju inte. Jag kommer tillbaka. 
 
Men tills dess smäller vi upp en ny blank sida och börjar fila på ett nytt kapitel. Southern Oregon Spartans, vi kör!

Kommentarer
Postat av: morsan

Haha, exakt så var det.Du kunde vara så jäkla irriterad efter en träning om du hade sett att jag försökte vara social, och därmed tappade fokus på dig, med risk att jag missade en snygg räddning:-)
Puss på dig!!

2014-09-16 @ 07:51:04
Postat av: Morbrodern

När hockeykarriären är över kan du bli gajd i Amerika,och komihåg att det som inte knäcker härdar en och du kommer att vara hårt som flinta efter det här,heja Erik!!!

2014-09-16 @ 21:12:12
Postat av: Morbrodern

När hockeykarriären är över kan du bli gajd i Amerika,och komihåg att det som inte knäcker härdar en och du kommer att vara hårt som flinta efter det här,heja Erik!!!

2014-09-16 @ 21:12:14
Postat av: Morbroder

Ja det ser lite tjatigt ut men kan det gå.

2014-09-16 @ 21:14:00
Postat av: Viktor

Bra att du inte valde snipers. Hockeyns bakgård om man jämför med SOS. De hade Max 10 st som kollade deras matcher som inte tillhörde våra "fans". Och då överdriver jag med siffran.

Det kommer bli grymt brorsan

2014-09-16 @ 21:35:25
Postat av: uring

The show must go on.
spela tröjorna av dom.

2014-09-17 @ 22:58:38
Postat av: Arnie Mahooney

Vafan, jag har inte alls hängt med på dina äventyr. Jag tycker att det låter som ett klockrent upplägg. Att prestera utanför "trygghetszonen" och att förvänta sig det oväntade bygger karaktär som är användbart i alla lägen - resten av livet.
Spika igen kassen och showa lite för bonnläpparna så kommer det att bli en jäkligt rolig säsong.

2014-09-22 @ 21:22:26
Postat av: Martin

Lite uppdateringar tack!

2014-09-23 @ 13:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0