Nair Vision

Vi har hunnit med att åka lite gocart...
 

 
 
...och hunnit dansa lite linedancing igen... (Nej, det finns inte jättemycket att göra här så man tar vad man får)...
 
 
...men hade tänkt tillägna det här blogginlägget till någon annan.
 
Det börjar bli kallare här i Medford, vilket gjorde att jag igår plockade fram mina (få) varmare kläder. Det fick mig att tänka på en vinnare jag träffade i Long Beach och en historia jag av någon anledning inte hunnit att ge er.
 
Min värdbrorsa Billy hade ofta polare som kom över och hängde i vårt hus på Albert Road. De flesta var sköna, men Justin var en av de mest äkta jag träffat.
 
 
Uppväxt i de sämre delarna av LA's förorter (Compton), med ett brottsregister som inte var helt fläckfritt, men det jag lärt mig är att de med en tuff uppväxt oftast är de briljantaste människorna med störst hjärta. Johnny (en annan mordvinnare från Long Beach) berättade en historia som låter som en film, men skotthålen i väggen finns kvar och det låter för sjukt för att vara påhitt. Han berättade att han och Justin var millimeter från att bli mördade när de var 15. De hade varit i en skatepark när de helt plötsligt blivit beskjutna (polisen hade sagt att gärningsmannen förmodligen blivit beordrar att skjuta dem för att få bli medlem i ett gäng). När de flytt därifrån hade Johnny kommit på efterkälken och helt plötsligt hade Justin kommit springandes tillbaka. "Jag trodde de skjutit dig och jag ville inte att de skulle få med sig din kropp". Briljant människa, stort hjärta.
 
Precis som alla andra från Compton så är Justin en rappare och han är uppenbarligen tillräckligt bra för att ha ett eget klädmärke. Så dagen innan jag åkte pekade jag på hans byxor och frågade om han hade några andra kläder som jag kunde få köpa för att reppa honom och samtidigt få med mig ett minne.
 
- När flyttar du?
- Imorgon...
- Fan...har du några byxor du inte behöver? Jag vill inte åka hem i mina kalsonger.
 
Sen drog han av sig sina byxor, och resten är, som man brukar säga, historia.
 
 
 
Briljant människa, stort hjärta.
 
 
 
 
 
 
/#27

Kommentarer
Postat av: Martin

Bra uppdateringar! Var är du nu då? USA, Kanada? Norr, väst, öst eller syd?

2014-11-09 @ 19:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0