Lycka till så ses vi snart

Får som vanligt klagomål för den dåliga uppdateringen. Hade kunnat lacka och skriki "JA MEN GÖR DET BÄTTRE SJÄLV DÅ", men säger istället som min tränare. "Jag ser hellre att ni spårar ur än att bara sitta tysta, passion är aldrig negativt". Det fråntar ju dock inte det faktum att jag inte är på skrivhumör, därför tänkte jag köra det klassiska utfyllnadsinlägget: Ett bildspel. Den här gången kommer det inte ens vara ett briljant bildspel med en röd tråd, utan bara lite bilder som jag kände för att dela med mig av.
 
 
Snart drar fotbolls-allsvenskan igång (herre-jävla-gud var underbart). För att komma i rätt stämning inför premiären och samtidigt stilla fotbollsabstinensen så valde jag och Micke (spelar i Long Beach Bombers) för att åka upp till LA för att kolla amerikanska championsleague-kvartsfinalen mellan LA Galaxy och Tijuana Xolos. Kommer ni ihåg Xolos? Det briljanta laget från Tijuana med den vilda ägaren? Om ni inte kommer ihåg så ger jag er historien igen: http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2013/05/tequila-sexo-marijuana/. Eftersom Bombers lyckats trassla sig till slutspel (är för mig en gåta med tanke på att vi var minst lika bra som dem) så tränar de fortfarande, vilket gjorde att jag var tvungen att spendera dagen i LA själv. Gjorde därför det enda rätta och åkte till Hollywood för att kliva runt på "the walk of fame". Så ja, nu har jag gjort det också.
 
 
 
Även om kvalitén på Allsvenskan är halv-knackig så är kvalitén på supportrarna fortfarande så mycket bättre än tex USA. När Galaxy-fansen (som av någon jävla anledning var indelad i tre) drog igång "Let´s go Galaxy" så ville jag sticka hål på trumhinnan. Usch. Dock höll mexikanska Tijuana såklart sydamerikansk klass. Alla sydamerikanska lag har alltid grymt sambagung på ramsorna och ett sydamerikanskt derby är givet på min och Linus "fotbollsmatcherattgåpåinnanvidör"-lista. 
 
 
 
Föredetta AIK-legenden Stefan Ishizaki var också på plats (Ishi gick från legend till "föredetta legend" när han efter en utlandsvisit kom hem till Sverige och valde Elfsborg istället för AIK). Micke tyckte att han gjort tillräcklig mycket bra saker för AIK för att förtjäna en sång och gick därför ner till räcket och drog den klassiska ramsan "Ishi längtar hem till AIK". Möttes av ett jätte-léende och en tumme upp av Ishi, så när han kritar på för AIK nästa säsong: Kom ihåg var ni läste det först.
 
 
 
Brukar ofta hylla utsikten från slottet på Cordrey Drive. I morse var den dock lite mer majestätisk än vanligt. Och när den är lite mer majestätisk än vanligt så tycker jag att bilden platsar på bloggen, utan någon egentlig poäng, mer än att den är lite mer majestätisk än vanligt.
 
 
 
Jag och min målvaktskollega Filip har alltid tillsammans hållt den europeiska fanan högt. Både på isen och i omklädningsrummet. Vi båda försöker njuta extra mycket av Kalifornien så mycket vi kan de sista veckorna innan vi åker hem. Skillnaden är att jag åker hem till familjen, polarna och Sverige. Filip njuter extra mycket för att han vet att direkt när han kommer hem så kommer han skickas till Ukraina för att försvara dem på ryssarna. Låter sjukt och brutalt, men så är det. När armén kallar på "mobilisering" så är det tydligen inte så mycket man kan göra.
 
Lycka till min europeiska broder, fortsätt håll fanan högt så ses vi snart!
 
 
 
/#27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0