Må de hata oss, blott de frukta oss

Sentimentalt inlägg igår. Tydligen är det inte lika sentimentalt ute på isen under matcherna. Eftersom trash-talk är en del av spelet här borta så gäller det att vara förberedd, för känner inte att jag är tillräckligt bra på engelska för att börja improvicera (inte läge att börja stamma när man står framför en motståndare och ska försöka sätta sig i respekt). Därför frågade jag några grabbar i laget efter några standardfraser som alltid funkar om det kommer fram en kaxig snorunge i motståndarlaget. Jag tycker själv att följande lines är lite mesiga, men kan bero på grabbarna jag frågade inte är några vilda fighters direkt. 
 
"Yeah fuck you too buddy"

"Have you scored on me yet?"
 
Ändå bra standard-lines som funkar oavsett vad man får höra tillbaka, funkar inte det kan man ju alltid dra några snabba rader på svenska. Det där löser sig nog. Har man växt upp på Stora Albys tennisplan med Väsby-grabbarna så vet man hur det är att ta emot trash-talk och man vet också vad man ska svara. Var själv nära på att bryta ihop några gånger, men var också nära att få handleden avkapad efter att ha fått Alex ur balans. Magiska tider. Dessutom är jag AIKare vilket betyder att jag lärt mig en sak: Låt dem hata, så länge de fruktar.
 
För övrigt...
 
...så kom värdfamiljen hem från Las Vegas igår. Eftersom värdpappans mobil är internet-rautern så tänkte jag "ÄNTLIGEN LITE JÄVLA INTERNET HEMMA". Problemet? Han hade glömt telefonen Vegas. Livet som internetlös forsätter alltså. Vet inte hur länge till jag klarar detta.
 
...en av de saker jag och min vapendragare Alex (hockeyintheus.blogg.se) tycker är det absolut bästa som finns är personer som är ute och springer när man egentligen borde ligga hemma och äta chips. Finns inget bättre än att möta folk som är ute på en löprunda klockan 22.30 (helst på en fredag eller lördag), såna ska fan hyllas. När jag nyss skulle skypa med Limpan så får jag till svar "Är på gymmet,hörs om en timme." Klockan är alltså 21.55 när han skriver detta. Dagens...,nej Veckans Krigare går till Limpan.
 
...så är det två dagar kvar till hemmapremiär. Vilket betyder att ni måste börja regga er på fasthockey.com, så att ni kan följa showen på livestream. Varje match kostar 5 (eller 8,osäker) dollar, men det är det väl värt? Har ni varit med på hela försäsongen kan ni inte svika nu. Matchstart på fredag är klockan 8 (7 på lördagsmorgonen hos er), så skippa utgången, gå och lägg er i tid, för att sen jobba in tre viktiga poäng åt San Diegos stolthet.
 
..så vet jag fortfarande inte om jag kommer göra debut i Gulls tröja nummer 33 eller 27 . Eftersom jag är ett jävla psykfall på matchdagar så kommer det förmodligen avgöra hur det går. 27 ser jag som ett tecken på att det kommer gå bra, ser jag däremot 33an upphängd på min plats kommer det skita sig fullständigt.
 
Det var typ det.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TiseliusNr13

Vi i Royales kör på det homosexuella och incestfulla trash-talket, dock inte mot det andra laget, dvs för att irritera dem.
Du kan ofta höra, " I Fucked your mom!!!" Och som ett tystnande svar sägerr vii då "so Did I" eller när någon säger t.ex. "You Suck" svarar vi stolt " yeah especially dick"
Dessa funkar alltid för att tysta en motståndare för gott.

Ber om ursäkt till känsliga läsare.

// vi syns i kvarten.

Svar: Hahaha
Erik Eidissen

2013-10-03 @ 04:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0