Låt showen rulla

Blir ett rätt så kort inlägg idag för måste rulla vidare mot ishallen för att fixa lite inför morgondagen. Dagen D.
 
Igår när jag var påväg in i ishallen mötte jag klubbens ägare i dörren. Han brukar inte stanna och surra så jag blev förvånad och glad när han stannade och frågade hur jag mådde. Blir ännu gladare när han släpper bomben att Erik Eidissen kommer leverera i #27 den här säsongen. Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag kanske överskattat min stjärnstatus, men det kanske är precis tvärtom för tydligen så har han beställt en helt ny tröja till mig. Därför kan jag tyvärr behöva göra debut i bänknumret 32, men men. Ni som inte kan storyn om #27 begär jag att ni läser den här texten: http://espnfc.com/blog/_/name/espnfcunited/id/9492
 
Imorgon är det äntligen dags alltså! Ser fram emot allt förutom att bära kostym (man kan ta Ekan ur orten, men man kan inte ta orten ur Ekan) och den 15 minuter långa isvärmingen. För er som inte har koll kan jag berätta att ca 45 minuter innan matchstart så är det en 15min uppvärmning på is. De flesta tycker det är ett bra sätt att känna på grejorna, men jag åker mest runt på isen, försöker att svettas så lite som möjligt för att inte grejorna ska bli blöta och väntar på att få kliva av.
 
Som jag skrev tidigare så brukar alltid ägaren fånga varje krona genom pressa in mer publik än vad som egentligen går in i arenan. Förväntas runt 700 personer imorgon, dock så kommer det största pressen från mina två värdbrorsor och värdfarsan hemma på Cordrey Drive. Grabbarna har tjatat om den här matchen sen jag kom och igår när jag berättade för värdfarsan att jag kände mig lite sjuk (är dock frisk nu) så sa han bara "Jag har sett fram emot den här matchen i flera veckor, du ska fan spela även fast du har 48 graders feber". Jaråsåatte...
 
Tack för att vi på bloggen krigat oss igenom träningscampen tillsammans, men det är nu det börjar, så svik fan inte nu!
 
Annars är förutsättningarna rätt enkla: Vi har ett väldigt ungt lag (14 rookies), experterna ger oss inga stora chanser, jag har tränat in några trashtalk-repliker och imorgon är det dags. 46 matcher. Sex lag i varje division. Fyra går till slutspel. 
 
Låt showen rulla!
 
/#27

Kommentarer
Postat av: linus

Fyfan, jag blir ju laddad. Eidissen tjalalalalala Eidissen tjalalalalala! (Viktor Fasth melodin)

2013-10-03 @ 22:55:33
Postat av: Lilja

assså du är min idol. tänk om man kunde skriva så bra! #poet

2013-10-04 @ 05:01:14
Postat av: Morbrodern

Lycka till!

2013-10-04 @ 05:37:27
Postat av: Arne Mahoony

Det där fixar du lätt. Spika igen och låt klubban svepa som en väderkvarn i knylhöjd framför kassen.

2013-10-04 @ 20:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0